آرشیو شنبه ۲۴ آذر ۱۳۸۶، شماره ۳۸۱۲
صفحه آخر
۲۴

سانحه رانندگی در جاده سماوه بصره 6 زائر ایرانی کشته و 33 نفر مجروح شدند

گروه حوادث سفیر کشورمان در بغداد با اشاره به سانحه اتوبوس حامل زائران ایرانی که به کربلاسفر کرده بودند، گفت: در جریان این سانحه 6 تن کشته و 33 تن نیز مجروح شدند.

حسن کاظمی قمی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مورد جزئیات سانحه اتوبوس حامل زوار ایرانی در عراق گفت: اتوبوس حامل زوار در برگشت به سمت ایران در مسیر سماوه به بصره با یک تریلر تصادف می کند که متاسفانه در جریان این حادثه 6 تن کشته شدند. سه جسد متعلق به زوار ایرانی است که شناسایی شده و مسئولان در حال شناسایی سه جسد باقی مانده هستند که در میان کشته شدگان جسد یک زن نیز وجود دارد. قمی ادامه داد: در این حادثه همچنین 33 تن مجروح شده اند که سریعا به بیمارستان سماوه منتقل شده اند و از طرف سازمان حج و زیارت نیز تیم پزشکی به منطقه اعزام شده ضمن این که سرکنسولگری بصره نیز برای پیگیری این موضوع فعال شده است. وی اضافه کرد: برنامه انتقال مجروحین به بیمارستان های آبادان و خرمشهر در دستور کار قرار دارد و اجساد نیز پس از انجام مراحل اداری به ایران فرستاده خواهند شد.

< اسامی کشته شدگان حادثه

غلامرضا خرمی، حسنعلی ایسوند، کبری جعفری، نصرت باقری، معصومه نودل و روحانی همراه کاروان؛ علی داوودی.

<مجروحان حادثه

نماینده فرمانداری خرمشهر در گفت وگو با ایرنا گفت: در این حادثه 33 نفر مجروح شده اند که حال چند نفر از آنان وخیم است. محمد مجاوری افزود: همراه با انتقال مجروحان، اجساد شش نفر قربانیان این سانحه نیز وارد کشور می شود.وی اضافه کرد: کار انتقال مجروحان این تصادف دلخراش با توجه به میزان جراحات توسط بیش از 30 دستگاه آمبولانس مستقر در مرز در حال انجام است.وی افزود: علاوه بر این دو فروند بالگرد جمعیت هلال احمر نیز در مرز شلمچه مستقر شده است که در صورت لزوم مجروحان را به بیمارستان منتقل نماید.به گفته وی، گروه های پزشکی و امدادی جمعیت هلال احمر شهرستان های مختلف خوزستان در مرز شلمچه مستقر شده اند.