آرشیو سه‌شنبه ۲۷ آذر ۱۳۸۶، شماره ۶۳۲۱
سیاسی
۳

هاشمی رفسنجانی در یادواره110 شهید کمیته امداد: امیدوارم روزی آید که نیازی به کمیته امداد نداشته باشیم

آیت الله هاشمی رفسنجانی دیروز در یادواره یکصد و ده شهید کمیته امداد گفت: شهادت، ایثار و امداد همه زیرمجموعه ی فلسفه بزرگی است که همه ادیان آسمانی بر اساس آن به وجود آمده اند و این فلسفه است که می تواند ما را به خداوند وصل کند.

به گزارش ایسنا رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: طی مسیر شهادت و ایثار سخت نیست؛ بلکه سختی آن در فهمیدن درستی آن و استفاده از راهنمایان راه است، همچنین این که انسان برای چند روز زندگی مادی که به رنج و سختی و گناه آلوده است، آفریده نشده و مقام و منزلتش بسیار بلند است و خداوند او را مثل خود آفریده است.

هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به قاعده مصلحت اقوی گفت: این قاعده فقهی است که بر اساس آن مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل شده و بسیاری از فتاوای بزرگان فقه و مجتهدان بر اساس این اصل است. این اصل در زندگی انسان نیز مورد استفاده دارد؛ بدین ترتیب که مصلحت بزرگ تر انسان این است که در مسیر رهایی از بند مادیات حرکت کند و اهل گذشت و ایثار و امداد باشد و در این راه جان و مال و سلامتی خود را فدا کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه با اشاره به اعضای کمیته امداد گفت: شما برادران 30 سال است که هرچه توانسته اید به مردم خدمت کرده اید؛ از این رو به راهی که رفته اید و شهیدانی که داده اید افتخار کنید. پیش از سخنان هاشمی رفسنجانی، انواری - رئیس کمیته امداد - طی سخنانی گزارشی درباره عملکرد این نهاد ارائه کرد. همچنین دختر یکی از شهدا متنی را به یاد پدر شهیدش قرائت کرد که تاثر جمع را برانگیخت.