آرشیو چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۸۶، شماره ۱۵۶۹
جهان
۳

اخبار

دستگیری دموکراسی خواهان در سوریه

الجزیره: نیروهای امنیتی سوریه دو تن از رهبران دموکراسی خواه در این کشور را دستگیر کردند. علی العبدالله از نویسندگان برجسته سوری و ولید البنی دو عضو «اعلامیه دمشق برای تغییر» بازداشت شده اند. با این حساب تعداد رهبران مخالف بازداشت شده در سوریه از اوایل ماه جاری به پنج تن رسید. علاوه بر این پنج رهبر مخالف حدود 30 فعال سیاسی دیگر نیز طی ماه جاری در سوریه دستگیر شده اند. مخالفان سوری که هر روز بر تعداد آنها افزوده می شود دولت بشار اسد رئیس جمهور را متهم به سرکوب آزادی بیان و عقیده می کنند.

حمله طالبان به محافظان یک شرکت امریکایی

بی بی سی: 15 گارد امنیتی افغان که در یک شرکت خصوصی امریکایی در افغانستان فعالیت می کردند در حمله افراد طالبان کشته شدند. این 15 نفر مسوولیت حمایت از کاروان های سوخت را برعهده داشتند. افراد طالبان در جریان این حمله یکی از خودروهای زرهی گارد امنیتی افغانستان را به غنیمت گرفتند.

هیلاری در راس نامزدهای نامحبوب

رویترز: روزنامه واشنگتن تایمز روز گذشته گزارش داد هیلاری کلینتون نامزد ریاست جمهوری امریکا که ظاهرا از شانس بالایی برای راه یافتن به کاخ سفید برخوردار است در یک نظرسنجی در راس نامزدهایی قرار گرفت که امریکایی ها دوست ندارند وارد کاخ سفید شوند. براساس نظرسنجی واشنگتن تایمز چهل درصد امریکایی ها گفتند که علیه کلینتون رای می دهند. نفر دوم لیست نامحبوب ها رادی گیلیانی جمهوریخواه و شهردار سابق نیویورک بود ولی کلینتون دموکرات بیش از دو برابر او مخالف داشت. اسکات راسموسن که یک ناظر انتخاباتی است در تحلیل نتیجه این نظرسنجی گفت: «کلینتون برای هر دو طرف شناخته شده است، عده زیادی او را دوست دارند و عده زیادی نیز از او متنفرند.»

بالاخره کاسترو از قدرت کوتاه آمد

رویترز: فیدل کاسترو رهبر بیمار کوبا که از 16 ماه قبل تاکنون در ملاء عام ظاهر نشده است روز دوشنبه گفت احتمالا از مقام های رسمی رهبری خود کناره گیری خواهد کرد. این نخستین بار پس از بیماری طولانی کاسترو است که وی از احتمال کناره گیری از قدرت سخن می گوید. کاسترو که در جریان انقلاب 1959 به قدرت رسید در جولای 2006 پس از انجام یک عمل گوارشی زمام رهبری را موقتا به برادرش رائول کاسترو سپرد.