آرشیو یکشنبه ۲ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۱۹
اجتماعی
۴

وزیر علوم: رشته مدیریت فرهنگی راه اندازی شد

گروه اجتماعی- راه اندازی رشته مدیریت فرهنگی در مقطع دکتری یک ضرورت اساسی است و دانش آموختگان این رشته می توانند در آینده پاسخگوی نیاز مبرم به مدیران آشنا به این عرصه باشند.

دکتر محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم در جمع فعالان مؤسسه های فرهنگی قم با اشاره به اقدام های انجام شده در مدت دو سال و چهار ماه گذشته به تشریح رویکرد و برنامه های وزارت علوم پرداخت و گفت: ایجاد رشته های میان رشته ای، اهتمام به علوم انسانی، سیاستگذاری و اقدامات عملی برای اسلامی شدن دانشگاه ها، تاکید بر تعامل و همکاری حوزه و دانشگاه، برنامه ریزی برای جذب اعضای هیات علمی جدید، راه اندازی مرکز استنادی ISC و هدایت پروژه های تحقیقاتی در مسیر کاربردی شدن به عنوان نمونه ای از اقدامات یاد شده است.

وی بر نیاز دانشگاه ها به استادان معارف اسلامی اشاره کرد و افزود: باوجود راه اندازی دانشگاه معارف اسلامی تا پرکردن این خلا فاصله زیادی داریم لذا از همه روحانیون و فضلای واجد شرایط درخواست داریم که در این باره با ما همکاری کنند تا ارائه این دروس از غنا، جذابیت و تاثیرگذاری بیشتری برخوردار شود.

زاهدی گفت: مهندسی فرهنگی را می توان یک راهبرد برای ایجاد امنیت فرهنگی و اجتماعی به معنای حفظ، تعمیق و غنای هرچه بیشتر فرهنگ و جلوگیری از آسیب پذیری آن در مقابل فرهنگ های مهاجم دانست. پیش نیاز رسیدن به چنین راهبردی در مدیریت فرهنگی جامعه پرهیز از جزءنگری و بهره گیری از تمام امکانات اقتصادی، سیاسی، رسانه ای و علمی کشور است.

وزیر علوم خواستار همکاری و تعامل جدی علما برای فعال شدن کرسی های آزاداندیشی علمی در دانشگاه ها شد.