آرشیو سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۲۱
سیاست
۳

آیت الله هاشمی شاهرودی: لایحه قانون مجازات اسلامی کمک مؤثری به قوه قضائیه است

گروه سیاسی رئیس قوه قضائیه با قدردانی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به جهت تصویب یک فوریت لایحه قانون مجازات اسلامی تاکید کرد، این لایحه کمک مؤثری به قوه قضائیه است.

به گزارش ایرنا، آیت الله هاشمی شاهرودی در جلسه مسئولان عالی قضایی افزود: این لایحه حاصل تلاش علمی حوزویان، قضات و حقوق دانان بوده است. وی تاکید کرد: تلاش دستگاه قضایی گسترش تعامل و همکاری مؤثر با مجلس برای تبیین برنامه ها، لوایح قضایی و دستیابی به توسعه قضایی و گسترش عدالت و کاهش اطاله دادرسی بر اساس این طرح ها و لوایح است. رئیس قوه قضائیه در این جلسه خواستار توجه جدی مجلس به مشکلات و تنگناهای قوه قضائیه و همکاری هرچه بیشتر برای حل و فصل و کاهش این مشکلات شد.آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری به کنگره عظیم حج، این پیام را حاوی نکات بسیار ارزنده و وحدت بخش برای جهان اسلام، علما، نخبگان و قشرهای مختلف جوامع اسلامی دانست.

وی گفت: این پیام وحدت بخش، دارای اصول راهبردی برای تمام جهان اسلام است و باید این پیام بدرستی در عرصه رسانه ای و در مراکز و نهادهای علمی فرهنگی و در میان نخبگان تبیین و ابعاد مختلف آن شناسایی و ترویج شود. رئیس قوه قضائیه افزود: متولیان و مسئولان فرهنگی و کنگره حج باید این پیام را به عنوان یک پدیده قابل توجه و یک سوغات دینی و فرهنگی به حجاج برسانند تا آنها نیز این مضامین بلند و راهگشای جهان اسلام را در کشورهای خود بازگو کنند.