آرشیو سه‌شنبه ۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۲۱
بین الملل
۲۱

پروژه سپر موشکی اسرائیل با 207 میلیون دلار

گروه بین الملل کابینه رژیم صهیونیستی با اختصاص 207 میلیون دلار برای توسعه سیستم ضد موشکی و ضد راکتی خود موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل در نشست هفتگی کابینه تصریح کرد که سیستم جدید ضد راکتی تا دو سال و نیم آینده عملیاتی خواهد شد و ظرف پنج سال آینده 207 میلیون دلار هزینه می برد. وی افزود: توسعه سیستم ضد راکتی موسوم به «گنبد آهنی» یک طرح فوری در برابر موشک های کوتاه برد به شمار می رود و اولین فاز آن در نزدیکی شهرک سدیروت به اجرا در خواهد آمد. وزارت جنگ رژیم اسرائیل به دلیل ناتوانی در برابر موشک های مبارزان فلسطینی با فشارهای شدید داخلی روبه رو است.

ادامه جنگ روانی علیه حماس

در حالی که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) تاکید کرده است آتش بس با رژیم اسرائیل امری بی معنا است و ملت فلسطین تا دست یافتن به حقوق خود به مبارزه ادامه خواهند داد، منابع عربی و صهیونیستی همچنان به خبر پراکنی درباره تمایل حماس به آتش بس و مذاکره ادامه می دهند. در این راستا منابع عربی دیروز با اشاره به سفر هفته آینده «باراک» به مصر گزارش دادند قرار است باراک در دیدار خود با «حسنی مبارک» رئیس جمهور مصر در کنار مساله آزادی «گلعاد شالیت» موضوع آتش بس با حماس را نیز مطرح کند.

این در حالی است که جلسه حکومتی رژیم صهیونیستی دیروز شاهد بحث و جدل های زیادی درباره موضوع آتش بس با حماس بود و برخی از سران حکومتی درباره «عدم تضمین در امان ماندن اسرائیل» از ادامه حملات موشکی گردان «عز الدین قسام» هشدار دادند. «خلیل ابوردینه» یکی از رهبران برجسته جنبش مقاومت اسلامی، با انتشار بیانیه ای، ادعای این محافل را به کلی تکذیب و اعلام کرد: حماس درباره آتش بس هیچ پیشنهادی به رژیم صهیونیستی ارائه نکرده است. این رهبر فلسطینی افزود: «موضع حماس در قبال گفت وگو با رهبران «فتح» و «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان کاملا روشن و شفاف است و این جنبش گفت وگوی بی قید و شرط را خواستار است.»