آرشیو چهارشنبه ۵ دی ۱۳۸۶، شماره ۶۳۲۸
صفحه اول
۱

حداد عادل رئیس مجلس:ایران برای مقابله با تروریسم آماده همکاری با ترکیه است

رئیس مجلس شورای اسلامی دردیداررئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ترکیه با اظهاررضایت ازهمکاریهای امنیتی بین دو کشور، برهرگونه همکاری با ترکیه درجهت مقابله با تروریسم تاکید کرد. به گزارش فارس به نقل ازاداره اخبارورسانه های مجلس شورای اسلامی دراین دیدار، غلامعلی حداد عادل با بیان اینکه ایران وترکیه به عنوان 2 همسایه دیرینه و دارای اشتراکات فرهنگی، تاریخی و اقتصادی مستحکم در یک فضای فرهنگی تنفس می کنند، گفت: روابط 2 کشور در طول سال های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران هیچگاه گره کوری نداشته و این حکایت از تدبیر و دوراندیشی رهبران دو کشور می کند.

وی افزود: در مناسبات فی مابین بیش از هرچیزواقع بینی وجود دارد و این واقع بینی سبب شده دو کشور امکانات و نیازهای یکدیگر را سنجیده و روابط خود را بر اساس واقعیات تنظیم کنند. حداد عادل در ادامه با تاکید بر آنکه زمینه های همکاری سیاسی، اقتصادی، امنیتی و فرهنگی میان دو کشور وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به اهمیت همکاری های پارلمانی در تحکیم مناسبات دوستانه فی مابین باید برای تعمیق و ارتقای سطح روابط پارلمانی تلاش بیشتری صورت گیرد

حداد عادل دربخش دیگری ازسخنانش با بیان اینکه ایران و ترکیه به عنوان دو کشورقدرتمند منطقه و جهان اسلام نسبت به مسلمانان بخصوص در فلسطین، عراق و افغانستان مسئولیت مشترک دارند، به دیدگاه های مشترک دو کشور در زمینه تحولات عراق اشاره کرد و افزود: حضور نیروهای آمریکایی درعراق باعث افزایش تحرکات تروریستی دراین کشورشده است واین شرایط ایجاب می کند همکاریهای دوکشورهرچه بیشترافزایش یابد. براساس این گزارش مراد مرجان رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ترکیه نیزدر این دیدار گفت: توسعه و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران برای ترکیه از اهمیت ویژه ای برخورداراست..