آرشیو دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۷۸
ایران
۲

درخواست خانواده دانشجویان برای ملاقات با فرزندان شان

گروه سیاسی: صبح روز شنبه خانواده تعدادی از دانشجویان بازداشتی برای پیگیری وضعیت فرزندان شان مقابل زندان اوین تجمع کردند.خانواده دانشجویان به دنبال وعده یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس مبنی بر اینکه در روز عید غدیر، برای برخی از خانواده ها وقت ملاقات گرفته می شود، راس ساعت هشت و نیم صبح مقابل زندان اوین حاضر شدند اما موفق به دیدار با فرزندان شان نشدند.

به گزارش خبرگزاری ها، خانواده دانشجویان بازداشتی بعد از 3 ساعت انتظار و طبق اظهارات قائم مقام مدیر زندان که بدون اجازه دادگاه، امکان ملاقات میسر نمی شود، نتوانستند از فرزندان شان کسب اطلاع کنند.

خانواده دانشجویان نزدیک به یک ماه است که فرزندان شان را ندیده اند. علاوه بر این تعدادی از دانشجویان از جمله سعید حبیبی، بهروز کریمی زاده، مهدی گرایلو، پیمان پیران، یاسر پیرحیاتی و مجید اشرف نژاد تاکنون با خانواده های خود تماسی نداشته اند. به دلیل همین مسائل تعدادی از دانشجویان دانشگاه اصفهان از دوشنبه هفته گذشته تجمع کرده اند. آنها خواستار تشکیل صنف نشریات دانشجویی، لغو احضارها و احکام کمیته انضباطی و آزادی دانشجویان هستند.همچنین تشکیل دوباره انجمن های اسلامی و شورای صنفی یکی دیگر از خواسته های دانشجویان است. تقاضایی که بیش از دو سال است از سوی مجامع دانشگاهی مطرح می شود. انجمن اسلامی دانشگاه خرمشهر یکی از همین تشکل های دانشجویی است که در بیانیه یی نسبت به صدور حکم 6 ماه تعلیق این انجمن اعتراض کرد. در بخشی از بیانیه انجمن اسلامی منتخب دانشجویان دانشگاه خرمشهر آمده است: «حکم صادره همانند احضاریه یی که در تاریخ 21/9/1386 صادر شد به صورت کلی اشاره به تخلفات انجمن اسلامی شده است بدون آنکه مصادیق این تخلفات به صورت موردی از سوی هیات نظارت روشن شود، اکنون مشخص نیست انجمن اسلامی در برابر چه مواردی متهم است و باید از خود دفاع نماید.»فعالیت این انجمن در پی برگزاری مناظره سیاسی به مناسبت روز دانشجو با حضور عبدالله مومنی و مجتبی ابراهیمی تعلیق شد.