آرشیو یکشنبه ۲۳ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۸۹
صفحه آخر
۱۶

دریچه

-کوکب سیاه، نیمه بالغ و چشمی از آسمان در جشنواره فجر

«کوکب سیاه» برایان دی پالما، «نیمه بالغ» یوسف علی خان و «چشمی از آسمان» نای-هوی یائو از جمله فیلم هایی است که در بخش بین الملل فجر به نمایش درمی آید.

-پیش فروش 70 درصد بلیت های «ملاقات بانوی سالخورده»

بیش از 70 درصد بلیت های نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» به کارگردانی حمید سمندریان تا پایان هفته آینده پیش فروش شد و فقط سهمیه روزفروش در گیشه باقی مانده است.

-کنت برانا کارآگاه می شود

فیلمساز و بازیگر سرشناس بریتانیایی در یک مجموعه تلویزیونی تولید شبکه بی بی سی نقش کورت والاندر کارآگاه سوئدی را بر مبنای مجموعه کتاب های هنینگ مانکل بازی می کند. مجموعه تلویزیونی شبکه بی بی سی در سه قسمت 90 دقیقه یی ساخته می شود و سال آینده از این شبکه و تلویزیون سوئد روی آنتن می رود.

-استاد محمد «تهرن» را به قشقایی می آورد

«محمود استاد محمد» نمایش «تهرن» را بعد از جشنواره فجر در تالار قشقایی تئاترشهر اجرا می کند. این کارگردان تئاتر بعد از شش سال دوری از صحنه، جدید ترین نمایش خود را ابتدا در جشنواره فجر در تالار «مولوی» به صحنه می برد و بلافاصله پس از جشنواره آن را در تالار قشقایی تئاترشهر اجرا خواهد کرد.

-گزیده ادبیات معاصر با ترجمه شعله ور به امریکا می رود

بهمن شعله ور گزیده یی از داستان ها و شعرهای معاصر ایران را به انگلیسی ترجمه می کند. به گزارش ایسنا این مترجم و نویسنده تاکنون ترجمه داستان هایی از محمود دولت آبادی و هوشنگ گلشیری را مشخص کرده است و قصد دارد تعداد دیگری داستان از داستان نویسان معاصر را انتخاب و در گزیده یی به انگلیسی در امریکا منتشر کند.

-حسینی «فوق ستاره» فیلم تازه میلانی می شود

فیلم سینمایی «سوپر استار» به کارگردانی تهمینه میلانی و بازی شهاب حسینی در نقش اصلی هفته اول بهمن ماه کلید می خورد.

-آواز همایون شجریان در ونیز می پیچد

تا دو هفته دیگر سالن تئاتر «تونیولو»ی ونیز در ایتالیا میزبان همایون شجریان و گروه «دستان» می شود.

-گنجینه عکس موزه هنرهای معاصر تهران از زیرزمین خارج می شود

موزه هنرهای معاصر تهران گنجینه عکسی در اختیار دارد که تاکنون تنها یک بار در حدود یک دهه پیش، آن هم به اذعان مسوولان وقت، تنها 10 درصدشان از زیرزمین موزه بیرون آمده و به نمایش گذاشته شده است.