آرشیو دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۳۷
بین الملل
۲۱

بازرسان انگلیسی القاعده را عامل ترور بوتو خواندند

گروه بین الملل 16 روز پس از ترور بی نظیر بوتو، تیم پنج نفره انگلیسی که مامور تحقیق از پرونده ترور بود در پایان 10 روز مطالعات خویش نیروهای القاعده را مسئول ترور بی نظیر بوتو خواند.

به گزارش هفته نامه «ساندی تایمز»، پنج کارشناس انگلیسی در زمینه شواهد ویدیویی و امنیتی به مدت 10 روز در پاکستان بودند و هفته گذشته سه متخصص در زمینه مواد منفجره به آنها پیوستند. این اقدام پس از آن انجام شد که پرویز مشرف، رئیس جمهوری پاکستان پیشنهادی را از سوی گوردون براون، نخست وزیر انگلیس برای کمک به تحقیقات ترور 27 دسامبر بوتو دریافت کرد.

دولت مشرف انتظار دارد با انتشار گزارش ماموران اسکاتلندیارد بدبینی خانواده بوتو و فضای اتهام علیه سازمان های اطلاعاتی این کشور فروکش کند.

برخی از اعضای خانواده بوتو و سران حزب مردم فرضیه دولت مبنی بر نقش شاخه القاعده پاکستان در این ماجرا را رد کرده اند. دولت پاکستان این ترور را به گروه تحت رهبری بیت الله محسود که در ناحیه قبیله ای وزیرستان مستقر است، نسبت داده است.

* جنگ خونین در مناطق قبیله ای سرحد

منابع خبری پاکستان در گزارش جدید خود از منطقه آشوب ایالت سرحد، از افزایش تلفات شبه نظامیان قبیله ای خبر می دهند.سایت خبری «جنگ» پاکستان، اعلام کرد که در عملیات ارتش پاکستان در «دیر اسماعیل خان» ایالت سرحد این کشور، 65شبه نظامی (طالبان محلی) کشته و بیش از 90 تن از آنها زخمی شدند.به گزارش ایرنا، این منبع افزود که ارتش پاکستان شنبه شب در عملیاتی نظامی علیه طالبان محلی در نواحی «لادها» و «تانک»، بسیاری از مواضع آنها را منهدم و 30 تن را نیز بازداشت کرد.پیشتر، نیروهای امنیتی در این منطقه، مقدار قابل توجهی مواد منفجره و 80 قبضه اسلحه سبک و سنگین را کشف و ضبط کرده بودند.