آرشیو چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۸۶، شماره ۱۵۹۲
ورزش
۱۷

نتیجه احتمالی جلسه کفاشیان با رئیس کمیته انضباطی /شاه حسینی رفتنی است

عبدالرحمن شاه حسینی که طی حدود دو سال حضور در راس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با سختگیری و صدور احکام سنگین علیه باشگاه های بزرگ و پرهوادار خود را مطرح کرده، طی چند ماه گذشته بارها خبر از استعفا از ریاست کمیته انضباطی داده اما به نظر می رسد این بار استعفای شاه حسینی که هنوز «رسانه یی» است و آن را کتبا به رئیس فدراسیون فوتبال ارائه نکرده، آخرین استعفای او محسوب می شود.

شاه حسینی پیش از استعفای خود حکمی سنگین علیه سپاهان به دلایل آنچه در جریان بازی این تیم مقابل پرسپولیس رخ داد، صادر کرد و پس از اعلام این حکم در حالی که همچنان با مسوولان سپاهان، برخی کارشناسان و روزنامه نگارها جدال رسانه یی دارد، به جدایی از کمیته انضباطی فکر می کند. شاه حسینی صبح دیروز در فدراسیون فوتبال جلسه یی ویژه با علی کفاشیان داشت. در این نشست که حدود دو ساعت به طول انجامید، رئیس فدراسیون فوتبال خواستار ادامه فعالیت رئیس کمیته انضباطی در این پست شد اما شاه حسینی یک شرط مهم را برای ادامه کار خود مطرح کرد که بعید است مورد پذیرش کفاشیان قرار بگیرد.

از آنجا که مهدی محمدنبی چندین بار احکام مهم و سنگین کمیته انضباطی را وتو کرده، شاه حسینی اعلام کرده در صورت ابقای محمدنبی در پست دبیرکلی فدراسیون فوتبال، حاضر نیست در کمیته انضباطی بماند چرا که برنامه ها و اهدافش با نبی همخوانی ندارد و احکام کمیته انضباطی قدرت اجرایی چندانی نخواهند داشت. مشکل شاه حسینی و نبی زمانی اوج گرفت که محرومیت پرسپولیس و استقلال از حضور تماشاگران در چند بازی خانگی این دو تیم توسط نبی وتو شد و شاه حسینی را متهم کردند که با صدور حکم علیه باشگاه های بزرگ و پرطرفدار قصد مطرح کردن خود را دارد.شانس شاه حسینی برای ادامه حضور در کمیته انضباطی اما زمانی کم می شود که بدانیم در نخستین جلسه هیات رئیسه فدراسیون فوتبال با نبی، وعده ابقا به دبیر فدراسیون داده شده است. علاوه بر اعضای هیات رئیسه، علی کفاشیان هم رابطه خوبی با نبی دارد. به هر حال به نظر می رسد کفاشیان باید از میان نبی و شاه حسینی یک نفر را انتخاب کند که با توجه به قول هیات رئیسه فدراسیون به نبی، این شاه حسینی است که پس از چند بار تهدید به استعفا، باید خواسته خود را عملی و با پست خود در کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال وداع کند.