آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
اجتماعی
۴

«زنگ هوای پاک» امروز به صدا درمی آید

گروه اجتماعی زنگ هوای پاک، ساعت 9 صبح امروز همزمان با آغاز هفته هوای پاک، با حضور معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در مدرسه هاجر تهران، واقع در منطقه هفت، نواخته می شود.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست درباره برنامه های هفته هوای پاک، گفت: شعار هفته هوای پاک امسال که از 30 دی ماه آغاز می شود و تا 6 بهمن ماه ادامه دارد، «هوای پاک، مصرف بهینه و انسان سالم» است. دکتر منظم افزود: افتتاح خط آزمایشی آلایندگی خودروهای دیزلی و تست «شد» (اندازه گیری آلاینده های خودروهای بنزینی به جز آلایندگی های خروجی اگزوز)، آغاز طرح تعمیر و بهسازی خودروهای عمومی بنزینی، تشریح نتایج اجلاس تغییرات آب و هوای بالی، انتشار نتایج نظرسنجی آلودگی صوتی تهران و همایش ملی هوای پاک از برنامه های هفته هوای پاک است.وی گفت: همچنین در این هفته سه ایستگاه سنجش آلودگی هوای تهران در مناطق چهار، 18 و 19 افتتاح می شود و پروژه پیش بینی وضع آلودگی هوای تهران وارد فاز اجرایی می شود.

مدیرکل دفتر بررسی آلودگی هوای سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به هدررفت انرژی در کشور گفت: از هر بشکه نفت 100 دلاری، حدود 33 دلار آن در کشور هدر می رود و همچنین هدررفت انرژی در نیروگاه های گازی 70 درصد است. این در حالی است که «شدت انرژی» (نسبت مصرف به داده) در کشورهای اروپایی به طور متوسط 0‎/4 و در ایران 1‎/3 است و به این ترتیب مصرف انرژی در کشور بالاتر از متوسط جهانی است.