آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
اجتماعی
۴

در گفت و گو با «ایران» اعلام شد: «باشگاه بازرگانان جوان» مطالعات دانش آموزان از وضعیت بازار را جمع آوری می کند

گروه اجتماعی بر اساس تفاهمنامه ای بین وزارت بازرگانی و آموزش و پرورش، طرح «باشگاه بازرگانان جوان» با هدف جمع آوری نتایج مطالعاتی دانش آموزان بر روی وضعیت بازار اجرا می شود.

مدیرکل دفتر آموزش و پرورش کار و دانش با اعلام این مطلب در گفت و گو با خبرنگار «ایران» افزود: پیش نویس طرح باشگاه بازرگانان جوان آماده شده است و بزودی به تصویب نهایی می رسد و برای اجرای آن، کمیته های تخصصی و کارشناسی در آموزش و پرورش تشکیل می شود.

«رحیم زنجانی» هدف از اجرای طرح باشگاه بازرگانان جوان را نظارت، تنظیم و کنترل قیمت های بازار با استفاده از دوره های کارورزی و کارآموزی دانش آموزان، ایجاد شبکه دانش آموزی برای پیشبرد برنامه ها و فعالیت های مرتبط با امور بازرگانی در گستره ملی و تقویت رویکرد توسعه عدالت و نظارت همگانی در بازار، کنترل قیمت ها و ارزیابی نمایشگاه ها و ترغیب و هدایت جوانان در تولید اندیشه و گردآوری و پردازش ایده های دانش آموزان درباره اقتصاد بازار عنوان کرد.وی افزود: اجرای آزمایشی این طرح امسال در هنرستان های کار و دانش و فنی و حرفه ای سراسر کشور و در بین دانش آموزان رشته حسابداری بازرگانی انجام می شود. ضمن آن که این طرح در مرحله اول به صورت فوق برنامه اجرا خواهد شد. زنجانی تصریح کرد: طرح باشگاه بازرگانان جوان احتمالا در آینده ای نزدیک در قالب یک رشته تحصیلی در هنرستان ها ارائه می شود. این طرح در صورت فراهم شدن شرایط آن برای دانش آموزان دوره راهنمایی هم قابل اجرا خواهد بود.وی گفت: نحوه عضوگیری باشگاه و مباحث سرفصل های ارائه شده از سوی وزارت بازرگانی که دانش آموزان مجاز به مطالعه در آنها هستند، در اساسنامه این طرح آمده است. اجرای طرح باشگاه بازرگانان جوان حلقه واسطی بین واحدهای آموزشی و بازار خواهد بود. ضمن آن که دانش آموزان تجربه حضور در بازار را به دست می آورند و وزارت بازرگانی هم اطلاعات علمی از وضعیت بازار و قیمت ها به دست می آورد. زنجانی افزود: اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح باشگاه بازرگانان جوان از سوی وزارت بازرگانی تامین می شود و مواردی نیز از سوی دفتر آموزش و پرورش کار و دانش با هدف ایجاد انگیزه در دانش آموزان برای عضویت در این باشگاه در اساسنامه مورد تاکید قرار گرفته است.