آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
صفحه آخر
۲۴

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: جشنواره فیلم فجر با نسخه برداری از دیگران جهانی نمی شود

جشنواره فیلم فجر با نسخه برداری از دیگران به ویژه غربی ها جهانی و بین المللی نمی شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت وگو با فارس درباره بین المللی شدن جشنواره فیلم فجر، گفت: اگر ما در حوزه ملی کار خود را تقویت کنیم، زمینه برای پله های بعدی -که یکی از آنها جهانی شدن جشنواره فیلم فجر است- فراهم می شود.

حسین صفار هرندی افزود: یک نگاه می گوید که ما برای این که جهانی شویم باید راه و رسم جهانی شدن را با اقتباس از جریان جهانی پیدا کنیم، اما نظر دیگر این است که اگر ما در حوزه ملی بارمان را ببندیم و خودمان را تقویت کنیم، نگاه جهان معطوف ما خواهد شد.

وی در ادامه گفت: اینگونه نیست که ما با نسخه برداری کردن از جریانات جهانی بتوانیم خودمان را جهانی کنیم بلکه اگر حوزه ملی را قوی تر کردیم، چیزهایی را که خودشان ندارند، در ما نشان خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حقیقت آنها به خاطر نداشته هایشان به سراغ ما می آیند و ما را به خاطر داشته های انحصاری مان طلب خواهند کرد.

وی تصریح کرد: راه جهانی و بین المللی شدن برای ما و راه این که ما در منطقه حرف اول را بزنیم این است که ما هویت آن چیزهایی را که اصالتا مربوط به حوزه ایرانی و اسلامی است، در تاریخ و فرهنگ ایران و ایران بزرگی که بسیاری از ملت های اطراف ما در گذشته به زبان آن سخن می گفتند، در درون مرزهای خود باز بیابیم، آن وقت است که زمینه های جهانی شدن هنر ما فراهم خواهد شد.