آرشیو یکشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۱
صفحه آخر
۲۴

سیا: شبکه بیت الله محسود عامل قتل بوتو است

گروه بین الملل - در حالی که پس از گذشت بیش از سه هفته از ترور بی نظیر بوتو گمانه زنی ها و تحقیقات درباره عاملان ترور وی ادامه دارد، سیا نیز مانند دولت پاکستان طالبان محلی را مسبب مرگ بوتو دانست.

مایکل هایدن مدیر سیا، به روزنامه واشنگتن پست گفت که نخست وزیر اسبق پاکستان توسط متحدان بیت الله محسود از رهبران طالبان محلی کشته شده است. به گزارش بی بی سی، دولت پاکستان بلافاصله پس از ترور بوتو در شهر راولپندی در روز 27 دسامبر، محسود را متهم کرده بود. شرایط حاکم بر قتل خانم بوتو هنوز موضوع بحث و جنجال است. بیت الله محسود دخالت در این ترور را رد کرده است. دولت پاکستان می گوید مکالمه ای تلفنی را شنود کرده است که نقش او در حمله را ثابت می کند. هایدن گفت که قتل بوتو بخشی از یک عملیات سازماندهی شده بود که شامل بمبگذاری های انتحاری و سایر حملات به رهبران پاکستان می شد. هایدن گفت که همین نیروها مسئول بروز تازه ترین خشونت هایی هستند که سراسر پاکستان را دربرمی گیرد و ثبات دولت پرویز مشرف، رئیس جمهور را تضعیف می کند.

> کشته شدن 90 تن از نیروهای طالبان

ارتش پاکستان در بیانیه ای اعلام کرد که در دو عملیات جداگانه شبه نظامیان دولتی (اف.سی) در منطقه قبایلی وزیرستان جنوبی، بیش از 90 تن از طالبان محلی کشته شدند. سخنگوی ارتش پاکستان همچنین اخبار منتشره درباره اشغال پاسگاه «سروپکائی» را رد کرد و گفت که این ناحیه همچنان تحت کنترل نیروهای ارتش است. رسانه های پاکستان به نقل از «مولوی عمر» سخنگوی بیت الله محسود فرمانده طالبان در وزیرستان شمالی پاکستان نوشته بودند که این پاسگاه از سوی طالبان اشغال شده است.