آرشیو چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۴
ایران زمین
۲۰

بررسی های کارشناسی برای ساخت 22 برج در همدان

همدان خبرنگار«ایران»: شهردار همدان توان فنی بالا، تخصص و دانش شهرسازی معماران همدان را در سطح و اندازه های کشوری عنوان کرد و از مطالعات ساخت 22برج در استان خبرداد.

مهندس حسین علیقلی زاده در پنجمین نشست اتاق فکر همدان، با بیان مطلب بالاگفت: با توجه به وجود مهندسان مجرب بومی می توان در زمینه شهرسازی و معماری مناسب شهری همدان از استعدادها و توانایی های این افراد بهره مند شد.

وی اضافه کرد: معماری مناسب شهری در زیبایی چهره شهرها بسیار حائز اهمیت است و به کارگیری کارشناسان و مهندسان با تجربه تا حدود زیادی شهرداری را به این هدف نزدیک می کند.

وی همچنین از اجرای طرح بالادستی و جامع شهری در همدان خبر داد و گفت: طرح بالادستی هم اکنون در دست تهیه است البته طرح بالادستی بر طرح جامع شهری اولویت دارد و برای تحقق آن و بهره مندی از مزیت هایش در شهر همدان تمامی تلاش لازم به کار گرفته می شود.

شهردار همدان همچنین از مکان یابی برای ساخت 22 برج بزرگ در این شهر خبر داد و عنوان کرد: این کار در صورتی انجام می شود که تمامی بررسی ها و کار کارشناسی در مکان یابی مناسب آنها محقق شود.

گفتنی است، در این نشست برخی مهندسان معماری شهری همدان نیز حضور داشتند که ضرورت آسیب شناسی معماری شهری، بالابردن کیفیت ساخت و سازها، ساخت شهرک سلامت، ایجاد مدیریت شهری و اعمال طرح هایی در ساخت و ساز شهری برای کاهش ترافیک را به عنوان مهمترین موارد در بهبود وضع شهر همدان مطرح کردند.

شهر همدان با 120 هزار خانوار و 600 هزار نفر جمعیت از نظر نمای عمومی شهر از مناطق برجسته کشور است.