آرشیو چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۴۴
اجتماعی
۴

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی: نرخ حق بیمه برای بیمه شدگان بازنگری می شود

گروه اجتماعی نرخ حق بیمه و نوع ارائه خدمات به مستمری بگیران، بازنگری می شود.

فرخ ملکوند فرد سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی با اعلام این مطلب درباره کسری صندوق تامین اجتماعی، گفت: هم اینک دغدغه ای از کسری صندوق تامین اجتماعی نداریم اما وقتی سال های آینده را مد نظر قرار می دهیم مطمئن نیستیم که بتوانیم ارائه دهیم.

وی افزود: فعلا کسری سالیانه نداریم اما اگر پروسه 35 سال گذشته را مد نظر قرار دهیم چاره ای نداریم جز این که در شاخص هایی همچون نرخ حق بیمه و بازنشستگی های تحمیلی متناسب سازی کنیم و این به معنای تقلیل دادن نیست.

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: در حال حاضر یک فرد با 10 سال سابقه پرداخت حق بیمه معادل یک فردی که 30 سال سابقه پرداخت دارد مستمری دریافت می کند در صورتی که به لحاظ عدالت اجتماعی و میزان مشارکت تناسب لازم میان این دو گروه وجود ندارد. ملکوند فرد به پرداخت کمک های ثابت همچون بن، عیدی، کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه مسکن به مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و افزود: این کمک ها در حالی پرداخت می شود که به هیچ عنوان این موارد در قانون تامین اجتماعی نیامده است. اما به علت این که سطح معیشت مستمری بگیران را ترمیم و به واقعیت های روز نزدیک تر کنیم، خارج از وظیفه قانونی نسبت به پرداخت این کمک ها اقدام می کنیم.