آرشیو یکشنبه ۷ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۰۷
اخبار کشور
۱۴

وزیر امنیت ملی آمریکا: بحث حمله آمریکا به ایران مطرح نیست

وزیر امنیت ملی آمریکا تاکید کرد: ما به دنبال ادامه فشارها به ایران از سوی جامعه بین المللی هستیم و بحث حمله به ایران مطرح نیست.

«مایکل چرتف» که روز جمعه در داووس سوئیس با نووستی مصاحبه می کرد ضمن رد احتمال حمله آمریکا به ایران، ابراز داشت: ما نیازمند آن هستیم تا همراه با جامعه جهانی فشارهای وارده بر ایران را ادامه دهیم و در این راه از تحریم و سایر وسایلی که می توانند تهران را وادار به همکاری با جامعه جهانی کنند استفاده می کنیم.

وزیر امنیت ملی آمریکا درباره اختلاف نظرات بین دولت آمریکا و اداره اطلاعات این کشور درباره برنامه هسته ای ایران گفت: «از گزارش اداره اطلاعاتی آمریکا تعبیر درستی نشده است. زیرا اگر به متن گزارش نگاه کنیم، متوجه می شویم که ایران چندین هدف در برنامه هسته ای داشته که یکی از آنها را چند سال قبل متوقف کرده، اما باقی برنامه ها ادامه یافته اند.»

وی با اشاره به آزمایش هسته ای کره شمالی گفت: « ما نمی خواهیم که بار دیگر در چنین وضعیتی قرار بگیریم. این به معنای حمله به ایران نیست، بلکه بدین معنی است که ما باید در مسائلی همچون اعمال تحریم و یا اتخاذ تدابیر دیگری که می توانند ایران را وادار به شفاف سازی برنامه هایش کند، فشار وارد کنیم.»