آرشیو دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۶۰۱
ورزش
۱۶

دورخیز تایگر وودز برای قهرمانی PGA

شیوا آبا

تایگر وودز قهرمان پنج دوره رقابت های جهانی گلف روز شنبه با شروع رقابت های این فصل PGA بار دیگر، برای کسب جایزه 936 هزار دلاری رقابت های گلف دورخیز کرده است.

بازی های روز شنبه کالیفرنیا در بخش دوبل نتیجه خوبی برای تایگر وودز و استوارت کینک پارتنر او داشت و ضربه مستقیم او از فاصله 35 فوتی در حفره eagle جای گرفت.

پس از پنج هفته استراحت متداوم این اولین حضور وودز در PGA 2008 است که توانست حداکثر امتیازات را در روز نخست به دست بیاورد.

استوارت کینک درباره تایگر وودز می گوید: «من 10 امتیاز دارم و در رده دوم ایستاده ام، اما شکست دادن او در این شرایط واقعا دشوار است.»

تایگر وودز هیچ تورنمنتی را از دست نداده، آن هم زمانی که اختلاف امتیازش با نفر بعدی بیش از یک امتیاز باشد. در حال حاضر وودز 18 امتیاز دارد و در صدر گلف بازان جهانی ایستاده. جاستین لئونارد که با هفت امتیاز در رده چهارم ایستاده، می گوید: «اگر تایگر در این تورنمنت حضور نداشت، شاید می توانستم به قهرمانی فکر کنم.»

وودز امیدهای زیادی برای کسب جایزه این تورنمنت دارد و اختلاف امتیازاتش با کینک و جو دورانت می تواند این امیدها را افزایش دهد. در حقیقت او اولین گزینه تصاحب 936 هزار دلار است: «برایم چیزی بیش از یک قهرمانی است، البته من فقط بازی خودم را انجام می دهم و در تلاش هستم امتیازات درست را در کارنامه ام ثبت کنم. باید عملکردی ثابت، یکنواخت و محکم داشته باشم و مثل جن زده ها هر روز یک مدل نباشم.»

کینک هم در ادامه صحبت هایش در خصوص رقابت های امسال افزود: «امیدوارم بتوانیم در بازی دوبل به امتیاز مورد نظر برسیم.» وودز هفته آینده به خاورمیانه سفر می کند و قرار است در بازی های دوبی

شرکت کند: «من هنوز هم در تورنمنت ها و رقابت های مختلف گلف در سراسر دنیا شرکت می کنم و از این مساله احساس خوبی دارم حتی حضور داشتن در بازی های کم اهمیت نوعی تمرین به حساب می آید.»