آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۰
اخبار کشور
۳

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی: برای تنظیم بازار عرضه میوه و مواد پروتئینی با قیمت مناسب از نیمه بهمن ماه آغاز می شود

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد: عرضه میوه و مواد پروتئینی با قیمت مناسب از پانزدهم بهمن ماه در کشور آغاز می شود.

«محمد حسین انصاری فرد» روز سه شنبه در حاشیه نشست با مسئولان جهاد کشاورزی استان سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: عرضه این محصولات تا آخر فروردین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این محصولات در 300 فروشگاه در کل کشور در اختیار مردم قرار می گیرد افزود: هدف از این اقدام کنترل نبض بازار است تا آرامش در بازار میوه و مواد پروتئینی نظیر گوشت مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ شب عید مردم تامین شود. وی قیمت این محصولات را متعادل ذکر کرد و تاکید کرد: تنظیم بازار وظیفه وزارت جهاد کشاورزی نیست و برعهده وزارت بازرگانی قرار دارد اما برای کمک به دولت و مردم این اقدام صورت می گیرد.

انصاری فرد از آغاز طرح سامانه هوشمندسازی و الگوی کشت در کشاورزی خبر داد و افزود: در اجرای این طرح که امسال آغاز شده است برای کلیه کشاورزان، باغداران و امور کشاورزی شناسنامه تهیه می شود.

وی گفت: بر این اساس مطابق با شرایط و اقلیم و نیز کشت هر منطقه توصیه های لازم به کشاورزان ارائه می شود و اجرای این طرح که در دو سال آینده نتایج آن مشخص می شود در حقیقت مهمترین دستاورد دولت نهم در بخش کشاورزی محسوب خواهد شد.

به گفته وی این طرح در بخش دام نیز اجرا می شود.

وی به ایجاد مزارع آرمانی گندم در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این طرح با هدف ارائه الگوهای برتر کشت در 200 هزار هکتار از هشت میلیون هکتار اراضی زیرکشت گندم کشور امسال اجرا می شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی به واگذاری امور ترویج به بخش خصوصی نیز اشاره کرد و گفت: در این راستا امسال 15هزار نفر کارشناس کشاورزی در بیش از سه هزار شرکت مشاوره خدمات کشاورزی جذب شده اند.