آرشیو چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۰
حوادث
۱۵

در کرمانشاه نامزد نمایندگی مجلس به جرم توزیع پول نقد دستگیر شد

یکی از نامزدهای انتخاباتی مجلس که از طریق نهادهای حمایتی با ترفند 20 تا 30 هزار تومان پول بین مردم تقسیم می کرد، توسط عوامل قضایی استان شناسایی و دستگیر شد.

اللهیار ملکشاهی رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران افزود: این فرد با توزیع میلیونها تومان بین افراد مستمند و به انگیزه کسب محبوبیت و جمع آوری آرا، دست به چنین اقدام خلافی زده بود که با هوشیاری ضابطان قضایی دستگیر شد.

وی افزود: دستگاه قضایی استان تلاش می کند تا انتخابات هشتمین دوره مجلس در سلامت کامل و همچنین با حضور گسترده مردم برگزار شود.

ملکشاهی در خصوص رعایت اخلاق انتخاباتی افزود: به آن دسته از نامزدهای انتخاباتی که رعایت اخلاق و شئون دیگر کاندیداها را نمی کنند هشدار می دهیم که در صورت مشاهده چنین رویه ای از سوی هر کس، دستگاه قضایی با قاطعیت با افراد خاطی برخورد می کند. این در حالی است که مشابه چنین اقدامی به ویژه توزیع وجه نقد از چندین شهر دیگر نیز گزارش شده است.

گزارشهای رسیده از اهواز نیز حاکی است، دفتر یکی از نمایندگان مردم خوزستان در مجلس شورای اسلامی به اسم پاسخگویی به درخواست های مردمی به پرداخت کمکهای بلاعوض، معرفی به بانک جهت اخذ وام و روشهای دیگر متوسل شده است تا بدین طریق نظرات مردم را به سوی خود جلب کند. در طول روز صدها نفر از زنان و مردان مسن و افراد جویای کار در محل دفتر نماینده تجمع و درخواست های خود را به صورت مکتوب ارائه می کنند تا آقای نماینده در مورد آنها در پایان هفته تصمیم گیری کند.

این اقدام که در آستانه انتخابات شتاب بیشتری گرفته در عین حال که بر انتظارات غیرمنطقی از نمایندگان مجلس افزوده است، جنبه تحقیرآمیز نیز دارد و در میان شهروندان این پرسش را بوجود آورده که یک نماینده مجلس با کدام پشتوانه و منبع مالی می تواند توقعات مالی مردم را برآورده سازد.