آرشیو یکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۳
شهرستان ها
۱۱

نایب رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور: دولت نهم ورزش باستانی را از کما درآورد

نایب رئیس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه ای کشور گفت: دولت نهم خون تازه ای در پیکر ورزش باستانی دمید و آن را در سطح کشور از کما درآورد.

سرهنگ نورالله هدایتی در مجمع انتخابات رئیس هیئت ورزش باستانی و زورخانه ای استان اصفهان افزود: در ورزش باستانی، ورزشکار می تواند تا سن 80 سالگی ورزش کند و صدای ضرب و زنگ و احترام به پیشکسوت و بزرگان از جمله ویژگی های این ورزش به شمار می رود که در هیچ ورزشی در دنیا وجود ندارد.

وی با اعلام این که در دو دهه این ورزش به خاطر بی تدبیری تا مرز نابودی پیش رفت تصریح کرد: هم اکنون ورزش باستانی از جایگاه خوبی در جامعه برخوردار است که رسانه ها می توانند این جایگاه را در میان آحاد مردم بویژه نسل جوان پویاتر سازند.

وی با اشاره به این که 1300 زورخانه در مدت روی کار آمدن دولت نهم مرمت، بازسازی و بازگشایی شده است گفت: انجام 23 مسابقه کشوری، برگزاری 345 جلسه کارشناسی در آئین نامه ها و قوانین، راه اندازی انجمن های ورزش باستانی طلاب، دانشجویان و دانش آموزان و اولین دوره لیگ ورزش های پهلوانی و زورخانه ای و مسابقات طلاب و... از جمله برنامه هایی بوده که اجرا شده است.

وی از تعامل این فدراسیون با 27 نهاد و وزارتخانه و دانشگاههای دولتی و آزاد اسلامی خبر داد و گفت: با رایزنی هایی که با وزرای علوم و آموزش و پرورش به عمل آمده در صدد هستیم تا در توسعه ورزش باستانی گام های موثری برداریم.

وی همچنین در این زمینه اعلام داشت: 7 طرح تحقیقاتی، پژوهشی برای آسیب شناسی ورزش باستانی انجام گرفته که نتیجه نهایی آن بزودی اعلام می شود.

وی همچنین از تدوین چشم انداز 20 ساله ورزش باستانی کشور خبر داد.