آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار کشور
۳

17 تا 20 بهمن ماه شیراز میزبان سومین کنفرانس سراسری دانشجویی نانو فن آوری است

سومین کنفرانس سراسری دانشجویی نانو فن آوری 17 تا 20 بهمن ماه در پژوهشکده نانو فن آوری دانشگاه شیراز برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، «دکتر محمدحسین شیخی» رئیس سومین همایش سراسری دانشجویی نانو فن آوری ایران با اعلام این خبر گفت: این کنفرانس یکی از معتبرترین کنفرانس های علمی کشور در زمینه نانو است که از طرف ستاد ویژه توسعه فن آوری نانو، دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و موسسات صنعتی حمایت می شود.

وی افزود: این کنفرانس با هدف گسترش مرزهای دانش با تبادل نظر علمی و تخصصی در گرایش های مختلف علوم و فنون نانو در سطح دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و صنایع کشور برگزار می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز گفت: برگزاری این کنفرانس بستر بسیار مناسبی را فراهم می کند تا دانش پژوهان و پژوهشگران مرتبط با این فن آوری آخرین یافته های علمی- کاربردی خود را ارائه و مبادله کرده و در جهت توسعه و اعتلای سطح فن آوری نانو در کشور قدم های موثری بردارند تا در نهایت شکوفایی علمی، فنی و اقتصادی مملکت را به ارمغان آورند.

شیخی گفت: در فرصت فراخوان مقاله تعداد 757 مقاله به دبیرخانه کنفرانس رسید که کمیته های علمی کنفرانس طی جلسات متعدد 424 مقاله را برای ارائه در کنفرانس انتخاب کردند.

وی گفت: مقالات در محورهای نانوی محاسباتی، نانو فیزیک، نانو مکانیک، نانو مواد، نانو شیمی، نانوبیوتکنولوژی و نانو الکترونیک ارائه می شوند و از نکات جدید این کنفرانس ارائه مقالات به صورت شفاهی و پوستر است که این موضوع باعث ایجاد فرصت بیشتری جهت ارائه کنندگان مقالات می شود.

وی در پایان گفت: هم اکنون در برخی از محورهای فن آوری نانو در ایران همپای کشورهای پیشرفته دنیا در حال تحقیق و فعالیت هستیم و در این کنفرانس محیطی را فراهم می کنیم که محققان کشور در حوزه فن آوری نانو بتوانند با تبادل تجربیات با همدیگر و تبادل اطلاعات به پیشرفت هرچه بیشتر علم کمک کنند.