آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار کشور
۲

هاشمی رفسنجانی تاکید کرد: برگزاری انتخابات با حضور همه جریان های سیاسی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به انتخابات مجلس هشتم، برگزاری انتخابات رقابتی با حضور همه جریانهای سیاسی معتقد به نظام و انقلاب اسلامی را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیروز در دیدار با اعضای شورای مرکزی جبهه اصولگرایان اصلاح طلب، تصریح کرد: طوری باید رفتار کرد که مردم، پرشور در انتخابات شرکت کنند و افراد مورد قبول خود را انتخاب کنند.

وی اعتدال را بهترین راه اداره جامعه خواند و گفت: افراط و تفریط ناشی از تعصبات است و در طول تاریخ ایران، کشورمان ضررهای عظیمی از این دو ناحیه تحمل کرده است.

وی همچنین اصولگرایی و اصلاح طلبی را دو عنصر مهم در اداره کشور عنوان کرد.

رئیس مجلس خبرگان رهبری گفت: اصول دین، قانون اساسی و سیاست های کلی نظام، چارچوب های مناسبی است که سلیقه های اجرایی را به کار گرفته و اوضاع را به سمت مطلوب پیش می برد.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح طلبی نیز یک نیاز مداوم است و همیشه باید تلاش کرد تا روند امور به نحو مطلوب تری اداره شود. رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، ویژگی اصلی انقلاب اسلامی ایران را حضور مردم در چارچوب اصول اسلامی صحنه های مختلف عنوان کرد و افزود: قدرت مردم در این انقلاب نقش تعیین کننده ای داشته است و پس از پیروزی انقلاب، دشمنان تلاش زیادی کردند تا با تاثیرگذاری منفی بر اذهان مردم آنان را از انقلاب جدا کنند.

وی اظهار داشت: قدرت مردم با عنصر آگاهی متبلور می شود و امام (ره) که نقشی آگاه کننده و تعیین کننده داشتند، توانستند با به صحنه آوردن مردم، شکست استبداد 2500 ساله و حضور ظالمانه چند قرن استبداد و استعمار را در کشور رقم زنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری، تلاش مذبوحانه دشمنان برای جدا ساختن مردم و روحانیت از یکدیگر را شکست خورده دانست و افزود: روحانیت نسبت به همه مسایل مربوط به جامعه حساس بوده و مانعی مهم در برابر خواست های دشمنان برای بازگرداندن تفکرات ضد اسلامی است.

در این دیدار دبیر کل جبهه اصولگرایان اصلاح طلب با تشریح مواضع این جبهه و احزاب عضو آن، مهم ترین دغدغه این حزب را حوزه معیشت مردم بیان کرد.