آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار کشور
۲

البرادعی: اواخر ماه جاری میلادی درباره ایران گزارش می دهم

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از ارائه گزارش بعدی خود درباره برنامه هسته ای ایران تا اواخر ماه جاری میلادی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس «محمدالبرادعی» روز یکشنبه پس از دیدار با «عمروموسی» دبیرکل اتحادیه عرب درقاهره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: «آژانس در حال حصول پیشرفت های خوبی در حل مسائل باقیمانده مربوط به گذشته برنامه هسته ای ایران است.»

وی با انتقاد از تلاش برخی کشورها برای صدور قطعنامه سوم تحریم ها علیه ایران گفت: واشنگتن به جای تلاش برای انزوای ایران بهتر است به مذاکرات با این کشور بپیوندد.

وی افزود: «گزارش بعدی خود را اواخر ماه جاری میلادی به شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ارائه می کنم.»

البرادعی همچنین خواستار اجازه انجام بازرسی های گسترده تر آژانس بین المللی انرژی اتمی از سوی ایران برای شفاف سازی در خصوص برنامه هسته ای اش شد.

وزیر خارجه آلمان بار دیگر بر حل موضوع هسته ای ایران از طریق سیاسی تاکید کرد و در عین حال مدعی شد که تحریم علیه ایران مؤثر بوده است.

به گزارش مهر، «فرانک والتر اشتاین مایر» در مصاحبه با روزنامه آلمانی «هندلز بلات» مدعی شد: مجازات هایی که تاکنون در حوزه اقتصادی علیه ایران اعمال شده، تاثیرگذار بوده اند و باید برای حل موضوع هسته ای ایران با مقام های تهران کوشید.

وی در عین حال اظهار داشت که دستیابی ایران به غنی سازی در مقیاس صنعتی این کشور را غیرقابل مهار کرده است. وزیر امور خارجه آلمان همچنین تایید کرد که شرکت های این کشور از تحریم ها علیه ایران متضرر شده اند.