آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار کشور
۲
خبر ویژه

کلک مرغابی

عطاءالله مهاجرانی وزیرارشاد دولت آقای خاتمی که در پی اختلاف شدید با مرحوم احمد بورقانی وی را از معاونت مطبوعاتی برکنار کرده بود، دیروز طی یادداشتی در روزنامه اعتمادملی و به بهانه سوگنامه او تلاش کرد عزل وی را به مقامات بالانسبت بدهد! پیشدستی مهاجرانی برای توجیه عزل بورقانی در حالی است که وی اگرچه دیدگاهی مشابه سایر مدعیان اصلاحات داشت ولی به دلایل دیگری مورد خشم مهاجرانی قرار گرفته بود. گفته می شود بورقانی به ماجرای پنهان مهاجرانی یعنی ؛همان ماجرا که نهایتا با شکایت طرف مقابل به دادگاه کشیده شد؛ پی برده و به گونه ای دوستانه به وی اعتراض کرده و گفته بود حرکت ناپسند وی دیر یا زود افشا می شود و افشای آن ضربه سختی به جبهه اصلاحات خواهد زد!

این تذکر خشم عطاءالله مهاجرانی را به دنبال داشت تا آنجا که بعد از رایزنی با شورای مرکزی جبهه موسوم به اصلاحات نظر آنان را برای عزل وی جلب می کند و بورقانی وادار به استعفاء می شود.

گفتنی است که مهاجرانی در نوشته دیروز خود تلاش کرده است واقعیت داستان برکناری بورقانی از معاونت فرهنگی ارشاد را تحت الشعاع لفاظی های خود قرار دهد، او می داند که بورقانی دیگر نمی تواند به خاطر این دروغ بافی به وی اعتراض کند و برخی دیگر از سردمداران جبهه مدعی اصلاحات نیز اسرار فاش نشده ای نزد مهاجرانی دارند که هیچکدام از آنها جرات اعتراض به یکدیگر را ندارند.