آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار اقتصادی
۴

رئیس اتاق بازرگانی در گفت وگو با فایننشال تایمز: شرکت های غربی فرصت های بزرگ را درایران از دست می دهند

رئیس اتاق بازرگانی ایران در مصاحبه با فایننشال تایمز هشدار داد، شرکت های غربی ها در حال از دست دادن فرصتهای بزرگی درایران هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از فایننشال تایمز، جامعه تجاری ایران همپای دولت این کشور با فشارهای اقتصادی غرب به مقابله برخاسته و هشدار داده است شرکتهای غربی در حال از دست دادن فرصت های بزرگی درایران هستند.

هفته گذشته رئیس اتاق بازرگانی ایران درسفر به انگلیس به دولت و بخش خصوصی این کشور هشدار داد: سیاست قطع روابط تجاری با ایران که تحت حمایت آمریکا انجام می گیرد ممکن است نتیجه عکس داشته باشد.

محمد نهاوندیان گفت: بی میلی انگلیس برای سرمایه گذاری درایران به این معنا است که این کشور قراردادهای مهمی را به نفع چین، هند و روسیه از دست می دهد.

وی که درمصاحبه با فایننشال تایمز سخن می گفت، حجم سرمایه گذاری ها در ایران طی سه سال آینده در بخش انرژی را 200 میلیارد دلار پیش بینی کرد.

نهاوندیان این خیال غرب که تشدید تحریم های اقتصادی علیه ایران بخش تجاری این کشور را به اعمال فشار بردولت وامی دارد تا سیاست های هسته ای خود را تغییر دهد رد کرد.

وی درمقابل گفت: اگر غرب روابط تجاری و اقتصادی خود را با ایران بهبود بخشد این امر به پیشرفت در حل مشکلات سیاسی میان دوطرف منجر می شود.

نهاوندیان برنامه های خصوصی سازی ایران را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری انگلیسی ها در ایران دانست.