آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار اقتصادی
۴

سازمان خصوصی سازی: سهام 7 شرکت دولتی به ارزش 214 میلیارد تومان واگذار می شود

در اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی، سهام 7 شرکت دولتی دیگر با مجموع ارزش حدود 214.2 میلیارد تومان از طریق مزایده به بخش غیردولتی واگذار می شود.

چگینی مدیر روابط عمومی سازمان خصوصی سازی با اعلام این مطلب گفت: 5 درصد از سهام این شرکت ها با قیمت متوسط و به صورت اقساط به کارکنان همان شرکت ها واگذار می شود.

به گفته وی قیمت متوسط، 50 درصد مجموع قیمت پایه و قیمت نهایی فروش است.چگینی، این شرکت ها را شامل ماشین سازی تبریز، سرمایه گذاری نیروگاهی ایران، پارس نیرو، تولید کانال پیش ساخته و قطعات بتونی گیلان، شرکت صنعتی و تولیدی دیزل سنگین ایران، کارخانجات مقدم و شرکت تکنیکان اعلام کرد و گفت: متقاضیان خرید سهام این شرکت ها تا پایان وقت اداری روز سه شنبه چهاردهم اسفندماه امسال فرصت دارند، قیمت های پیشنهادی خود را به صورت مکتوب و در پاکت های دربسته به سازمان خصوصی سازی واقع در شهرک قدس تهران ارائه دهند.

چگینی افزود: پاکت های پیشنهاد قیمت خرید، ساعت 10 صبح روز چهارشنبه پانزدهم اسفند با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان خصوصی سازی و مسئولان مربوط، بازگشایی و به بالاترین قیمت و درصورت فراهم بودن شرایط به طور نقد و اقساط 3 تا 5 سال به فروش می رسد.

وی گفت: از آغاز امسال تاکنون 142 شرکت دولتی با مجموع ارزش بیش از 126 هزار و 522 میلیارد ریال به بخش غیردولتی واگذار شده است.