آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
اخبار ورزشی
۱۳

خاویر کلمنته: فوتبال ایران را متحول می کنم

کلمنته گفت: تلاش می کنم در فوتبال ایران تحول ایجاد کنم.

خاویرکلمنته در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) اظهار کرد: با فدراسیون فوتبال ایران برای حضور سه ساله به توافق رسیده ایم و تلاش می کنم تا طی این مدت فوتبال ایران را متحول کنم.

کلمنته درباره انگیزه هایش برای موفقیت در تیم ملی ایران گفت: تمامی تیم های دنیا در رشته های مختلف ورزشی از دوومیدانی و جودو گرفته تا فوتبال برای کسب مقام اول تلاش می کنند و بزرگترین هدف هر تیمی همین است و من نیز در فوتبال ایران به دنبال موفقیت هستم.

وی درباره شباهت های فوتبال ایران و اسپانیا نیز گفت: تمرین تمامی تیم های دنیا با یکدیگر متفاوت است اما بین فوتبال ایران و اسپانیا شباهت ها وتفاوت هایی وجود دارد. بازیکنان هردو کشور از نظر تکنیکی با هم شباهتهایی دارند، اما از نظر سرعت بازیکنان ایران و اسپانیا متفاوت هستند چرا که سرعت بازیکنان ایرانی از اسپانیا کمتر است. درهر صورت فوتبال ایران نیاز دارد حرفه ای تر فعالیت کند و به نظر می رسد دراین رابطه ایرانی ها تشخیص دادند که من نیز به دردشان می خورم.

خاویر کلمنته درباره بحث همکاری با «علی دایی» درتیم ملی نیز گفت: این موضوع ازسوی من اعلام نشده است، اما دایی را به خوبی می شناسم. وی جزو نفرات برتر و شناخته شده فوتبال آسیاست و اگر امکان کار با دایی را داشته باشم خوشحال می شوم و از او نکات تازه ای یاد می گیرم.

سرمربی تیم ایران درباره استفاده از دستیاران ایرانی نیز گفت: من از اروپا به ایران آمده ام و طبیعی است که شناخت مربیان ایرانی از بازیکنان تیم فوتبال بیشتر از من است و بی تردید از حضور دستیاران ایرانی در تیم ملی استقبال می کنم.

کلمنته همچنین با اشاره به دیدار مقابل سوریه افزود: بسیار امیدوارم که تیم ایران در این دیدار موفق شود. دراین بازی از جایگاه عملکرد تیم ملی ایران را نگاه می کنم و با آن که معتقدم بازی آسانی نخواهدبود، اما تیم ایران بسیار توانمند است و می تواند سوریه را شکست دهد.