آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
شهرستان ها
۱۱

افزایش 30درصدی اعتبارات عمرانی خراسان رضوی در سال آینده

استاندار خراسان رضوی اعتبارات عمرانی استان را در سال جاری 2660میلیارد ریال و برای سال آینده 3450میلیاردریال اعلام کرد.

محمدجواد محمدی زاده در نشست خبری که به مناسبت دهه فجر فجر انقلاب اسلامی برگزار شد از افتتاح 2222 پروژه در سطح استان خبر داد و اعتبار ملی و استانی پروژه ها را 226 میلیارد و 600میلیون تومان اعلام کرد. وی افزود: از مجموع این تعداد، 1956 پروژه از محل اعتبارات استانی با هزینه ای حدود 155 میلیارد تومان و 276پروژه با استفاده از اعتبارات ملی به ارزش 70میلیارد تومان، تامین اعتبار شده است.

وی در ادامه افزود: به محض اتمام پروژه ها کار بهره برداری از آن شروع خواهد شد. اما افتتاح رسمی برخی از این پروژه ها همزمان با دور دوم سفر استانی هیئت دولت به خراسان رضوی تا پایان سال جاری صورت خواهد گرفت.

وی کاهش زمان اجرای پروژه ها را رویکرد دولت نهم دانست و گفت: از مجموع 8045پروژه عمرانی در سالهای 84و 85، تاکنون 4096 پروژه با اعتباری بالغ بر 180میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

استاندار خراسان رضوی روند اجرای برخی پروژه های مصوب سفر ریاست جمهوری به استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: از 223 مصوبه و توافق نامه سفر هیئت دولت، 48.1درصد مصوبات به اتمام رسیده، 49.6 درصد در حال اجراست و

2.8درصد در دست پی گیری است که عملیات آن بزودی آغاز می شود.

وی در ادامه از معرفی 56هزار میلیارد ریال طرح اشتغالزا از سوی کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری استان به بانک های عامل خبرداد و گفت: این در حالی است که سهمیه استان از تسهیلات زودبازده با احتساب 6ماهه دوم، 33هزار میلیارد ریال بوده است.

وی همچنین از افزایش3برابری طرح های پژوهشی در سال جاری خبر داد و افزود: حدود 500طرح پژوهشی در استان مصوب شد که از آن جمله می توان به احداث دانشگاه صنعت و معدن، دانشگاه جامع آتش نشانان کشور، دانشکده خبر خبرگزاری جمهوری اسلامی، پژوهشکده نفت و گاز و زعفران در دانشکده فنی و مهندسی قوچان و تربت حیدریه، تقویت پارک علم و فناوری خراسان و تصویب راه اندازی پارک علم و فناوری در نیشابور و تهیه سند توسعه آموزش استانها، اشاره کرد.