آرشیو سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۹۰۱۵
شهرستان ها
۱۱

تاکید استاندار زنجان بر ایجاد مرکز تجاری و پایانه های صادراتی

بازاریابی، شناسایی بازار هدف، اعزام هیئت های تجاری و ایجاد مراکز تجاری و صادرات استان از عوامل توسعه صادرات محسوب می شود.

مهندس قوام نوذری استاندار زنجان در جلسه کار گروه توسعه صادرات استان ضمن اعلام این مطلب افزود تجارت موضوعی است که باید توسط بخش خصوصی انجام شود و دولت تنها بعنوان ناظر عمل کند.

وی گفت: دولت اوکراین در بحث مبادلات تجاری با استان آمادگی نشان داده و امیداریم سال آینده مبادلات تجاری و صادرات استان به کشور اوکراین به 200میلیون دلار برسد.

وی افزود: احداث و ایجاد صنعت فولاد در استان ازجمله پیشنهادات دولت اکراین است.

وی اظهار داشت: ایجاد مرکز تجاری و پایانه های صادراتی در استان باید به صورت جدی توسط دستگاه های مسئول پیگیری و نهایی شود. وی همچنین بر تاسیس صنایع تبدیلی تاکید کرد و گفت: ایجاد ارزش افزوده در محصولات صادراتی ضروری است. وی صادرات مواد اولیه را فاقد ارزش تجاری دانست.

گفتنی است سال آینده برنامه اعزام هیئت های تجاری به کشورهای کرواسی، مصر، چین، سوریه، کره جنوبی، بنگلادش، هندوستان و الجزایر انجام می شود و استان زنجان در دو کشور اوکراین و عربستان صعودی نمایشگاه تجاری برگزار خواهد کرد.شایان ذکر است از گمرک استان تاکنون 92 میلیون دلار صادرات و 91 میلیون دلار واردات انجام پذیرفته است.