آرشیو شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۸
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ فراخوان جشنواره نخستین جشنواره عکس دانشجویی از جاذبه های گردشگری ایران با هدف شناخت و معرفی این جاذبه ها در اقصی نقاط ایران برگزار می شود.

این جشنواره که با همت معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و همکاری مرکز گردشگری دانشجویان و معاونت های فرهنگی جهاد دانشگاهی برگزار می شود معرف منطقه های مختلف گردشگری و جاذبه ها به صورت مصور خواهد بود.

محورهای این جشنواره شامل گردشگری مذهبی، میراث معنوی، تاریخی و باستانی، اکوتوریسم و طبیعت گردی، گردشگری روستایی و عشایری، گردشگری ورزشی، گردشگری سلامت و هنرهای سنتی و صنایع دستی است.

همچنین این طرح ملی امکان تهیه تصاویر برتر با توجه به اوقات و شرایط مناسب دانشجویان را برای استفاده عموم علاقه مندان به شناخت جاذبه های گردشگری ایران فراهم می آورد.

براساس این گزارش همه دانشجویان و علاقه مندان به شرکت در این جشنواره می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به معاونت های فرهنگی جهاد دانشگاهی مراجعه و یا با شماره تلفن های 66971564 و 66971568 دبیرخانه جشنواره عکس تماس حاصل کنند.

شایان ذکر است مهلت ارسال آثار تا 87‎/1‎/31 است و به همه آثار پذیرفته شده گواهی شرکت در جشنواره اهدا خواهد شد.

\ ایلام نخستین جشنواره استانی «شعر فجر» همزمان با هفتمین روز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی با حضور جمع زیادی از شاعران و مسئولان محلی در مجتمع بزرگ فرهنگی، هنری ارشاد اسلامی شهر ایلام برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام در این آیین، گفت: فراخوان اولیه این جشنواره دی ماه گذشته اعلام و بیش از 30 اثر از شعرای مناطق مختلف استان به دبیرخانه ارسال شد.

در این جشنواره و پس از بررسی هیات داوران «جلیل صفربیگی»، «محمدعلی قاسمی»، «فرهاد شاهمرادیان»، «عبدالحسینه رحمتی»، «کیومرث مرادی» و «سیروس عبدی» به عنوان شعرای برگزیده معرفی و به آنان لوح سپاس و یک سکه تمام بهار آزادی اهدا شد. از میان این افراد یک نفر به جشنواره مرکزی شعر فجر کشور راه می یابد.