آرشیو شنبه ۲۰ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۳۸۵۸
اجتماعی
۶

میزان دریافت مستمری از کارافتادگی بیمه شدگان تعیین شد

گروه اجتماعی بیش از 150 میلیارد ریال مستمری از کارافتادگی از ابتدای امسال تا کنون در شهرستان های استان تهران پرداخت شد.

حجت الله رضایی معاون امور بیمه ای اداره کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران با اعلام این مطلب گفت: ماهانه در شهرستان های استان تهران بیش از 14 میلیارد و 700میلیون ریال مستمری از کار افتادگی به بیش از هفت هزار و 500 بیمه شده پرداخت می شود.

وی افزود: میزان پرداختی مستمری از کار افتادگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 34 درصد افزایش دارد. رضایی گفت: بیمه شده ای که طبق نظر پزشک معالج توانایی خود را برای کار به صورت کامل یا جزئی از دست بدهد، پس از مراجعه به شعب تامین اجتماعی به کمیسیون پزشکی معرفی می شود.

وی گفت: این کمیسیون پس از معاینه بیمه شده و بررسی سوابق پزشکی وی، نسبت به صدور رای با تعیین درصد ازکارافتادگی اقدام کرده و مراتب به شعبه ذیربط اعلام خواهد شد.

معاون اداره کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران افزود: اگر درصد از کار افتادگی بیمه شده بین 10 تا 33 درصد بوده و بیمه شده براثر حوادث ناشی از کار دچار آسیب شده باشد، استحقاق دریافت غرامت مقطوع نقص عضو را خواهد داشت.

وی اظهار داشت: اگر میزان کاهش توانایی انجام کار بیمه شده براساس نظر کمیسیون پزشکی بین 33 تا 66درصد باشد، درصورتی که آسیب وارده به بیمه شده براثر حوادث ناشی از کار باشد از کار افتاده جزئی شناخته می شود.

رضایی افزود: درصورتی که بیمه شده طبق نظر کمیسیون پزشکی 66 درصد و یا بیشتر از توان خود را برای کار از دست داده باشد، در هر دو صورت (ناشی و غیرناشی از کار) بیمه شده ازکار افتاده کلی شناخته شده و تا پایان عمر خود مستمری دریافت می کند.

وی خاطرنشان کرد: بیمه شدگانی که طبق نظر پزشک معالج از کارافتاده کلی یا جزئی شناخته شده اند، درصورت تایید کمیسیون پزشکی باید برای دریافت مستمری از کارافتادگی با مدارک لازم (نظریه کمیسیون، اصل و تصویر شناسنامه، اصل و تصویر سند ازدواج)به شعب مربوط مراجعه کنند.