آرشیو یکشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۸۶، شماره ۱۶۱۲
جهان
۳

اخبار کوتاه

امریکا: ملاعمر در پاکستان است

بی بی سی: یک مقام ارشد ارتش امریکا به خبرنگاران گفت: «ملاعمر رهبر طالبان و نیز فرماندهان ارشد این گروه از جمله اسامه بن لادن در داخل پاکستان به سر می برند. این مقام امریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: «رهبران طالبان به همراه ملاعمر در کویته پاکستان مخفی شده اند و از آنجا درگیری های افغانستان را هدایت می کنند.» اسلام آباد همواره حضور ملاعمر و بن لادن را در پاکستان تکذیب کرده است. این مقام امریکایی معتقد است القاعده برنامه ریزی خود را در مناطق قبیله یی انجام می دهد و ملاعمر هدایت استراتژیک طالبان را از کویته برعهده دارد. کویته پایتخت استان بلوچستان پاکستان است که در مرز افغانستان قرار دارد. پیش از این نیز واشنگتن چنین ادعایی را تکرار کرده بود.

پیشنهاد جناح راست متحد از سوی برلوسکونی

خبرگزاری فرانسه: سیلویو برلوسکونی جمعه اعلام کرد که آماده است پیش از انتخابات زودهنگام پارلمان که در ماه آوریل برگزار می شود با دیگر حزب اصلی جناح راست متحد شده و تحت عنوان حزب واحدی در رقابت های انتخاباتی شرکت کند. این اقدام برلوسکونی بیشتر سیاستی برای اجتناب از سرنوشتی است که ائتلاف های سیاسی نه چندان مستحکمی برای رقیب چپگرای او یعنی رومانو پرودی رقم زد و موجب سقوط دولت وی و انحلال پارلمان شد. برلوسکونی 71ساله نخست وزیر اسبق و سیاستمدار میانه رو جناح راست ایتالیا در انتخابات آتی با حزب «آزادی مردم» شرکت خواهد کرد که در نوامبر گذشته جایگزین حزب پیشین این میلیاردر ایتالیایی به نام «فورزا ایتالیا» شد. پیش بینی می شود برلوسکونی و حزب متبوعش در این انتخابات شانس بیشتری از سایرین برای پیروزی داشته باشد.

یک نماینده بحرینی در غزه

الجزیره: یک نماینده پارلمان بحرین که برای کمک به فلسطینی ها به غزه رفته بود دچار مشکل شد و نتوانست مراجعت کند. ناصر الفضاله می گوید: «پنجشنبه گذشته برای کمک به فلسطینی ها به غزه آمدیم و از سه شنبه تا حالاسعی می کنیم برگردیم اما نیروهای امنیتی مصر می گویند منتظر باشید چون تا به حال چنین دستوری به ما نداده اند.» وی می گوید: «روز سه شنبه با ما تماس گرفتند و گفتند از طرف دفتر ریاست جمهوری مصر ترتیبی اتخاذ شد که ما برگردیم اما تا حال خبری نیست.» فضاله در راس یک هیات چهارنفره بحرینی از طریق مرز صلاح الدین مصر به غزه رفته بود و با بسته شدن تمام گذرگاه های مصر به روی غزه نتوانست بازگردد.