آرشیو یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۰
بین الملل
۲۱

حمله خمپاره ای به مقر سفارت آمریکا در بغداد

گروه بین الملل صبح روز گذشته منطقه الخضرا در بغداد که مقر سیاسی آمریکا و دولت عراق محسوب می شود، هدف شلیک چندین موشک و خمپاره واقع شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس صدای حدود 10 انفجار از حدود ساعت 6 و 15 دقیقه بامداد دیروز به وقت محلی در پی این حملات در منطقه سبز بغداد شنیده شد و مقامات آمریکایی به ساکنان منطقه هشدار دادند در خانه های خود بمانند و از پنجره ها فاصله بگیرند. سرهنگ برد لیتون یکی از سخنگویان ارتش آمریکا در منطقه، حملات راکتی و خمپاره ای بامداد دیروز به منطقه سبز را تایید کرد. برخی رسانه های آمریکایی با اعلام این که حمله مذکور همزمان با اعلام آتش بس گروه صدریون صورت گرفته ادعا کردند که نیروهای انشعابی جیش المهدی که مخالف پیمان آتش بس بودند این حمله را انجام داده اند. گفتنی است که در پی تصمیم جریان صدر مبنی بر ادامه تعلیق فعالیت های جیش المهدی (شاخه نظامی صدریون) به مدت شش ماه دیگر، دولت عراق، آمریکا و نماینده ویژه سازمان ملل در عراق از این تصمیم استقبال کردند.

* اسناد شکنجه نیروهای عراقی توسط انگلیس

دو وکیل انگلیسی یک نوار ویدئویی را که در آن نظامیان انگلیسی با شکنجه وحشیانه علیه عراقی ها بدترین مورد نقض حقوق بشر را مرتکب شدند منتشر کردند. در این نوار ویدئویی قتل عراقی ها همراه با شکنجه شدید در اردوگاه ارتش انگلیس در منطقه «ابوناجی» جنوب عراق نشان داده می شود. این وقایع پس از درگیری نیروهای انگلیسی با چند عضو ارتش المهدی در ماه می 2004 در جنوب عراق رخ داده است.