آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
ایران زمین
۲۰

خطوط اتوبوسرانی ویژه گردشگری در ساری ایجاد می شود

ساری - خبرنگار «ایران»: خطوط اتوبوسرانی ویژه گردشگران بر اساس تفاهمنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و شهرداری ساری در این شهرستان ایجاد می شود.

رحمت عباس نژاد، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران، در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت: این تفاهمنامه برای توسعه گردشگری در میان قشرهای مختلف استان از طریق بهره برداری از ظرفیت ها و قابلیت های موجود میان سازمان و شهرداری ساری منعقد شد.

وی افزود: بر اساس این تفاهمنامه از تمامی مراکز فرهنگی، ورزشی، فرهنگسراها، مجتمع های تفریحی و دیگر ظرفیت های موجود برای معرفی جاذبه ها و امکانات سیاحتی، تاریخی، فرهنگی، تغذیه، لباس و موسیقی های محلی به عموم مردم استفاده می شود.

وی، خاطرنشان کرد: کتابخانه های تخصصی گردشگری با همکاری شهرداری ساری و سازمان در یکی از مراکز فرهنگی و گردشگری ایجاد می شود و خطوط اتوبوسرانی متناسب برای توسعه گردشگری شهری ایجاد خواهد شد.

رحمت عباس نژاد یادآور شد: تابلوهای مستقر در بزرگراه ها و خیابان های اصلی، اتوبوس های خط واحد و تلویزیون های مستقر در میادین را به تبلیغ جاذبه های گردشگری استان اختصاص خواهیم داد و همایش های ملی برای فرهنگ سازی گردشگری برگزار می شود.

وی ادامه داد: براساس این تفاهمنامه که 3 سال معتبر است، دفاتر خدمات مسافرتی و جهانگردی دارای مجوز به عنوان مجریان سفرهای ارزان قیمت و همگانی به شهرداری معرفی و برای برپایی نمایشگاه های داخلی و خارجی مجوزهای لازم صادر می شود.

وی یادآور شد: 2 نماینده از معاونت گردشگری کشور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندرن و 2 نماینده شهرداری ساری برای اجرایی شدن مصوبات این تفاهمنامه عضو کمیته راهبردی خواهند بود.