آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
ایران زمین
۲۰

برنامه های فرهنگی هنری در شهرستانها

\ همدان سومین جلسه از سلسله نشست های تخصصی بررسی مبانی تئوریک هنر در محل سالن اجتماعات دانشکده هنر و معماری برگزار شد. این سلسله نشست ها به همت آموزش و پژوهش حوزه هنری استان و با همکاری دانشگاه بوعلی سینای همدان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان به منظور ارتقای سطح علمی هنرمندان و علاقه مندان به مبانی تئوریک هنر در 8 جلسه تخصصی برگزار شد که در این جلسه دکتر ابراهیمیان از استادان برجسته هنرهای تجسمی کشور برای علاقه مندان سخن گفت.به گزارش روابط عمومی حوزه هنری استان همدان زمان برگزاری این نشست دوشنبه 86‎/12‎/6 از ساعت 15‎/30 تا 17‎/30 در محل دانشکده هنر و معماری برگزار شد.

\ تبریز بیست و سومین دوره مسابقات قرآن کریم دانشجویان 15 دانشگاه کشور از هشتم تا یازدهم اسفند ماه امسال در دانشگاه تبریز برگزار می شود.برگزاری این مسابقه در 2 بخش شفاهی و کتبی اقدامی برای ترویج فعالیت های قرآنی و دینی در دانشگاه و فراهم آوردن زمینه برای دانشجویان برای آشنایی با معنویت قرآن است.بخش شفاهی این مسابقات شامل تحقیق، ترتیل، حفظ کل تا جزء 5 و بخش کتبی آن نیز شامل حفظ موضوعی پیام های قرآنی، ترجمه و تفسیر قرآن کریم است.

\ یزد نمایشگاه بزرگ کتاب به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی در یزد برپا شد. از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد نمایشگاه یاد شده به همت این اداره کل برپا شده و در آن 3 هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار گرفته است. کتاب های عرضه شده در نمایشگاه مورد اشاره با 10 تا 30 درصد تخفیف به فروش می رسد و تا 15 اسفند ماه برای بازدید عموم دایر است.