آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
اجتماعی
۴

در گفت وگو با «ایران» اعلام شد: 100 مرکز اورژانس اجتماعی در کشور دایر می شود

گروه اجتماعی با حمایت دولت یکصد مرکز اورژانس اجتماعی به وسیله وزارت رفاه و تامین اجتماعی از سال آینده در همه استان های کشور دایر خواهد شد.

همایون بهزادی فر مدیرکل تلفیق و بودجه وزارت رفاه و تامین اجتماعی در گفت وگو با خبرنگار ایران با اعلام این مطلب گفت: دولت این مراکز را با هدف کنترل و کاهش بحران های فردی، اجتماعی و خانوادگی، شناسایی کانون ها و مناطق آسیب زا و پیشگیری از آسیب های اجتماعی راه اندازی می کند که برای این کار 60 میلیارد اعتبار اختصاص داده شده است. وی افزود: همچنین در حال حاضر یکصد خودروی ون ویژه اورژانس اجتماعی خریداری شده که پس از تجهیز به امکانات امدادی در حوزه سازمان بهزیستی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد. بهزادی فر افزایش امنیت اجتماعی و بالارفتن سطح بهداشتی مردم را از مهمترین کارکردهای اورژانس اجتماعی در جامعه عنوان کرد و اظهار داشت: در این مراکز علاوه بر آموزش خدمات مشاوره، توانمندسازی و اشتغال به افرادی که دچار آسیب شده اند ارائه خواهد شد.

وی گروه های هدف اورژانس اجتماعی را آسیب دیدگان اجتماعی اعم از کودک آزاری، همسر آزاری، دختران فراری، معتادان و بزه کاران عنوان کرد و گفت: ایجاد اورژانس اجتماعی و حضور آن در مناطق حاشیه نشین کشور و نقاط جرم خیز موجب کاهش وقوع جرم خواهد شد که این مسئله در حفظ و بقای بنیان خانواده تاثیر بسزایی دارد. بهزادی فر افزود: ایجاد بانک اطلاعات مراکز اورژانس اجتماعی از برنامه های سازمان بهزیستی است که بخشی از طرح اورژانس اجتماعی را تشکیل می دهد.