آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
اجتماعی
۶

رئیس ستاد تبصره 13 خبرداد: قیمت بنزین سهمیه ای تاپایان نوروزثابت می ماند

•ازآغازسهمیه بندی بنزین روزانه 15میلیون لیترصرفه جویی

درمصرف بنزین شده و به برنامه های پیش بینی شده سال86 دولت رسیدیم

• اگرعرضه آزاد بنزین به تصویب برسد، قیمت آن طبق مصوبه مجلس بدون یارانه خواهد بود که فعلا در دست بررسی کارشناسی است

گروه اجتماعی قیمت بنزین سهمیه ای تا پایان تعطیلات نوروز تغییری نخواهد کرد و با همان قیمت 100 تومان عرضه می شود.

سید مهدی هاشمی در حاشیه اختتامیه نخستین نمایشگاه حمل و نقل، خدمات شهری و دستاورد شهرداری ها در جمع خبرنگاران با تاکید بر این که از زمان سهمیه بندی بنزین تا به حال روزانه 15 میلیون لیتر صرفه جویی در مصرف بنزین کشور صورت گرفته است، گفت: پیش بینی برای افزایش مصرف در سال 86، 80میلیون لیتر بود که با اجرای طرح سهمیه بندی بنزین، مصرف روزانه کشور به 60 میلیون لیتر کاهش یافت، یعنی نه تنها 15 میلیون لیتر از سقف مصرف سال 86 کمتر شد، بلکه به برنامه ریزی مورد نظر دولت در سال 86 نیز برای بنزین رسیدیم.

وی در پاسخ به سؤالی درباره قیمت بنزین آزاد در ایام نوروز، 87 توضیح داد: دولت در ایامی از سال مصرف را کاهش و افزایش می داد و برای زمانی مثل نوروز و تابستان که سفرهای مردم بیش از گذشته است سهمیه های خاص را اعلام کرده است.

هاشمی گفت: اگر بنزین آزاد به تصویب برسد، قطعا باید قیمت آن طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی بدون یارانه باشد. همچنین در حال حاضر قیمت بنزین آزاد در حال بررسی کارشناسی است و قیمت های متفاوتی را در حال بررسی داریم.

رئیس ستاد تبصره 13 در پاسخ به سؤالی درباره تاثیرگذار بودن عرضه بنزین آزاد در افزایش هزینه خدمات عمومی، عنوان کرد: دولت هیچ بنایی برای افزایش قیمت ندارد و امیدواریم سایر مسئولان مربوطه هم این مسئله را کاملا تمکین کنند.

در عین حال ستادتبصره13پیش بینی های لازم را برای اطمینان مردم درباره افزایش نیافتن حمل و نقل عمومی پس از عرضه بنزین آزاد دارد.

وی با اعلام این که بیش از 60 درصد مصرف بنزین کشور در سطح کلان شهرها صورت می گیرد، اضافه کرد: سعی شده است تا در تصمیم گیری ها درباره بنزین از نظرات و مشارکت مسئولان کلان شهرها نیز بهره ببریم و برای اجرای تصمیمات، همواره این مسئولان و مدیران اجرایی پائین تر را در مورد طرح ها کاملا توجیه و راهنمایی کنیم.