آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
بین الملل
۲۱

زنجیره انسانی 40 هزار فلسطینی دورغزه

روز گذشته همزمان با راهپیمایی ضدصهیونیستی در ده ها کشور جهان طولانی ترین زنجیره انسانی در نوار غزه برای شکستن محاصره صهیونیست ها برپا شد.

روز گذشته الشرق الاوسط به نقل از «جمال خضری» رئیس کمیته مردمی مبارزه با محاصره (نوار غزه) نوشت: این کمیته در محکومیت محاصره 9 ماهه نوار غزه از سوی اسرائیل با مشارکت 40 هزار کودک طولانی ترین زنجیره انسانی در جهان را از رفح (جنوب) تا بیت حانون (شمال) تشکیل داد.وی افزود: این کودکان پرچم های فلسطین و پلاکاردهایی در محکومیت محاصره نوار غزه در دست داشتند.

جمال خضری تصریح کرد: این محاصره همچون جنگ با فلسطینیان است و اسرائیلی ها می دانند که تنها سرمایه ما همین مردم هستند، لذا شرایط زندگی را بر ما سخت گرفته اند و یا تمام شیوه های موجود یک زندگی شرافتمندانه انسانی را بر ما تنگ کرده اند.

وی درباره خسارت های اقتصادی محاصره نوار غزه گفت: روند اجرایی 35 درصد پروژه های عمرانی این منطقه متوقف شده و 75 هزار فلسطینی کار خود را از دست داده و 3 هزار و 900 کارگاه تولیدی و صنعتی از کار باز ایستاده اند.رژیم صهیونیستی از زمان کنترل نوار غزه از سوی جنبش حماس در ژوئن سال گذشته، این منطقه را به محاصره خود درآورد. این رژیم از 17 ژانویه (27 دی) نوار غزه را در محاصره کامل قرار داده و تمام گذرگاه های این منطقه را بسته است.

* عمروموسی: فلسطینی ها در برابر اسرائیل متحد شوند

دبیر کل اتحادیه عرب با ارسال نامه ای به نخست وزیر دولت منتخب فلسطین بر اهمیت وحدت ملی فلسطین درمقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.عمرو موسی در پاسخ به نامه «اسماعیل هنیه» نخست وزیر دولت منتخب فلسطین گفت: اتحادیه عرب از کشورها و سازمان های عربی خواسته است تا نوار غزه را مورد حمایت های مالی مستقیم خود قرار دهند.