آرشیو سه‌شنبه ۷ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۳۸۷۲
حوادث
۲۲

بسته های تریاک سوغات مسافر لندن

حمیده گودرزی

مهندس مقیم انگلیس که بیش از دو کیلو گرم تریاک را به طور ماهرانه ای در پوست گردو و شکلات جاسازی کرده بود از سوی ماموران پلیس و گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) تهران شناسایی و دستگیر شد. به گزارش خبرنگار ما، صبح پنجشنبه گذشته ماموران پلیس فرودگاه امام خمینی (ره) هنگام بازرسی وسایل یکی از مسافران متوجه شدند او مقدار زیادی گردوی با پوست و شکلات همراه دارد.ماموران که به دلیل وزن بسته گردو و شکلات شک کرده بودند پس از شکستن چند گردو راز مهندس قاچاقچی را فاش کردند.

بدین ترتیب پس از شکستن گردوها حدود دو کیلو و 200 گرم تریاک خالص کشف شد. فرشاد پس از دستگیری در بازجویی ها به «فرخی» بازپرس شعبه 12 دادسرای شهرری گفت: مهندس کامپیوتر هستم و از 30 سال قبل در لندن زندگی می کنم به دلیل آن که مبتلابه بیماری پوکی استخوان هستم از مدتی قبل به مصرف تریاک رو آوردم تا این که بر اثر استمرار زیاد در مصرف معتاد شدم.

چند روز قبل برای دیدار با خانواده ام به ایران آمدم. در یک میهمانی خانوادگی یکی از دوستانم وقتی از اعتیادم باخبر شد، گفت: دوستی دارد که می تواند مقداری موادمخدر جاسازی شده در پوست گردو و شکلات را در اختیارم قرار دهد تا به راحتی محموله را به لندن منتقل کنم. بدین ترتیب او قرار ملاقاتی با دوستش گذاشت، من هم پس از مراجعه به ساختمانی در مرکز شهر بسته ها را خریدم بعد هم به خیال این که ماموران به هیچ عنوان متوجه موضوع نخواهند شد راهی فرودگاه شدم. متهم در ادامه با بیان این که فروشنده مواد را نمی شناسد با دستور بازپرس پرونده بازداشت و روانه زندان شد. پرونده متهم نیز با تایید صدور کیفرخواست از سوی قاضی «شهیدیان» معاون دادسرای شهرری برای رسیدگی و محاکمه به شعبه 137 دادگاه انقلاب این شهرستان ارجاع شد.