آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۶۲۶
جهان
۳

اخبار کوتاه

رئیس سازمان اطلاعات پاکستان تغییر می کند

رویترز: ژنرال «پرویز کیانی» فرمانده ارتش پاکستان به زودی فرمانده جدید سازمان اطلاعات نظامی ارتش پاکستان را تعیین می کند. این انتصاب مهم ترین تغییر سازمانی ارتش پاکستان از زمان کناره گیری مشرف از فرماندهی ارتش محسوب می شود. بنابر این گزارش ژنرال کیانی قصد دارد ژنرال «محمد آصف» را جایگزین ژنرال «ندیم ایجاز» دوست نزدیک مشرف کند که سه سال ریاست سازمان اطلاعات نظامی پاکستان (MI) را بر عهده داشته است.

140 هزار سرباز امریکا در عراق می مانند

الجزیره: امریکا اعلام کرد که پس از خروج پنج تیپ نظامی خود از عراق در ماه جولای آینده 140 هزار سرباز خود را در این کشور حفظ خواهد کرد. این رقم بزرگ تر از شمار نیروهای امریکایی در عراق قبل از ارسال نیروهای اضافی در سال گذشته است. ژنرال کارکر هام مدیر عملیاتی ریاست ستاد مشترک امریکا گفت که وزارت دفاع (پنتاگون) این تصمیم را براساس ارزیابی فرماندهان حاضر در عراق گرفته است.

مهم ترین زندانی سیاسی بلاروس تهدید به اعتصاب غذا کرد

رویترز: «الکساندر کوزولین» برجسته ترین زندانی سیاسی بلاروس تهدید کرد در صورتی که مقامات به او تضمینی برای شرکت در مراسم خاکسپاری همسرش ندهند دست به اعتصاب غذا خواهد زد. کوزولین 52ساله که به جرم کمک به برگزاری تظاهراتی علیه انتخاب مجدد «الکساندر لوکاشنکو» به عنوان رئیس جمهور در سال 2006 به پنج سال و نیم زندان محکوم شده، گفت: «اگر تضمینی به من برای شرکت در مراسم خاکسپاری همسرم داده نشود دست به اعتصاب غذا خواهم زد تا بعد از 6 یا 7 روز بمیرم و در کنار همسرم دفن شوم.»

القاعده یمن مسوولیت مرگ توریست ها را پذیرفت

خبرگزاری فرانسه: شاخه القاعده در یمن مسوولیت دو حمله جداگانه به گروهی از توریست های بلژیکی و اسپانیایی در یمن را به عهده گرفت. گروه «جند الیمن» در بیانیه یی که روی اینترنت منتشر کرد، مسوولیت دو حمله یی که منجر به کشته شدن دو بلژیکی و 7 اسپانیایی شد را پذیرفته است. این گروه اعلام کرده که این عملیات ها را با هدف حمایت از مسلمانان در اطراف جهان و انتقام مبارزان کشته یا به اسارت گرفته شده القاعده انجام داده است.