آرشیو چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۱۶۲۶
برش های کوتاه
۹

کلبه محقر بوکوفسکی حفاظت می شود

:AFP کلبه یی که چارلز بوکوفسکی شاعر و نویسنده مشهور امریکایی نخستین رمانش را در آن نوشته است جزء بناهای شاخص تاریخ ادبیات ثبت و حفظ خواهد شد. مقامات لس آنجلس به زودی برای حفظ این خانه محقر تصمیم خواهند گرفت.

اغلب لس آنجلس به دلیل بناها و جاذبه های هالیوود شناخته شده است و شهری است که بوکوفسکی در سال های 1963 تا 1972 زندگی دشوار و فقیرانه یی را در آن پشت سر گذاشته و نخستین رمان اتوبیوگرافیک خود «اداره پست» را در آن نوشته است. این ساختمان که 90 سال قدمت دارد و با ویرانی فاصله چندانی ندارد، حفظ و از تخریب و جایگزینی ساختمانی به جای آن جلوگیری خواهد شد.

بوکوفسکی نویسنده یی است که به میگساری بی حد و حصر و سر و وضع نابسامانش مشهور است و در زمان حیاتش زندگی بسیار محقر و غیرمعمولی داشته که اثر آن را در آثارش نیز می توان دید. اریک گارستی یکی از اعضای شورای شهر لس آنجلس که پیگیر این مساله است، می گوید:«شهرت هالیوود قطعا به خاطر خوشنامان آن نیست. افراد عجیب، پیچیده و تاثیرگذاری مانند بوکوفسکی باعث شهرت این شهر هستند. پس آثار مربوط به آن باید حفظ شود.»

بسیاری معتقدند بعید است این بنای مخروبه چندان مورد توجه توریست ها قرار بگیرد، زیرا خیلی از این افراد حتی بوکوفسکی را نمی شناسند. در صورت ورود این ساختمان به لیست جاهای دیدنی شهر، صاحب ملک اگرچه کماکان می تواند بنا را در تملک خود نگه دارد اما حق تغییر دادن، فروش یا تخریب آن را نخواهد داشت.