آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
سیاسی
۲

سخنگوی شورای نگهبان:میزان مشارکت 68 درصد است

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه هماهنگی برای برگزاری انتخابات بین وزارت کشور و شورای نگهبان وجود دارد، تصریح کرد: طبق نظرسنجی ای که صورت گرفته است بین 65 تا 68 درصد در انتخابات دوره هشتم قانونگذاری شرکت خواهند کرد.

عباسعلی کدخدایی با اشاره به اینکه انتخابات اقتدار ملی است و همه مردم شریف و نجیب ایران همچون همیشه با شور و شوق وصف ناپذیری در برگزاری انتخابات مشارکت دارند، اظهار امیدواری کرد که نتایج خوب این انتخابات طی روزهای آتی از طریق وزارت کشور به مردم و رسانه ها اعلام شود.

کدخدایی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه انتشار نتایج، پاسخی به دشمنان داخلی و خارجی باشد، گفت: ستاد انتخابات شورای نگهبان تحت نظارت هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات است و جهت امر نظارت بر انتخابات در این ساختمان مستقر شده است و همکاران ما مشغول فعالیت هستند که ان شاءالله وظیفه شورا را در صیانت از آرای مردم بتوانیم به نحو احسن انجام دهیم.

سخنگوی شورای نگهبان همچنین اظهار داشت: اعلام نتایج رسما و قانونا باید از سوی وزارت کشور صورت گیرد و شورای نگهبان علی رغم اینکه از نتایج، آمار رسمی دارد و چندین دوره است که به راحتی از طریق رایانه این نتایج را به دست می آورد، ورودی نخواهد داشت مگر اینکه احساس شود آماری که منتشر می شود دارای نقص است و وزارت کشور نیز توجهی به آن ندارد.

وی با تاکید بر اینکه هماهنگی کامل میان شورای نگهبان و وزارت کشور وجود دارد، اظهار امیدواری کرد آماری که وزارت کشور اعلام می کند آمار صحیحی باشد تا جای نگرانی وجود نداشته باشد.