آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
سیاسی
۲

رئیس جمهور با اشاره به ناتوانی شورای امنیت در حل مسائل جهان:سازمان کنفرانس اسلامی باید زمینه ایجاد امت نمونه اسلامی را فراهم کند

رئیس جمهور گفت:سازمان کنفرانس اسلامی باید زمینه رفع مشکلات و ایجاد امت نمونه اسلامی را فراهم کند.

به گزارش سایت اطلاع رسانی ریاست جمهوری،رئیس جمهور اسلامی ایران با اشاره به ناتوانی سازمان های بین المللی از جمله سازمان ملل متحد و شورای امنیت در جلوگیری از کشتار و اشغالگری در فلسطین، عراق، افغانستان، لبنان و دارفور تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی و دولت های عضو با توجه به استعدادها و منابع فراوان می توانند با تبادل تجربیات و همکاری نقش فعال تری در مواجهه با بحران ها و چالش ها و گسترش صلح و ثبات مبتنی بر عدالت و حفظ کرامت انسانی داشته باشند و در همه زمینه های علمی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی، بر تراز ارزش و اعتبار امت اسلامی که باید امت نمونه باشد عمل نمایند.

محمود احمدی نژاد در ادامه سخنرانی خود در یازدهمین اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی با تاکید بر اینکه سازمان کنفرانس اسلامی می تواند مبتنی براصول و معارف اسلامی و تجربیات اعضای خود پایگاه بزرگی در دفاع از ملت ها و بلکه در دفاع از حقیقت، توزیع و عدالت در جهان باشد، گفت: سازمان کنفرانس اسلامی باید صدای جهان اسلام و ملت های عدالتخواه و مظلوم و حافظ ارزش های الهی و اسلامی باشد و نباید اجازه دهد به ارزش ها، قرآن کریم وپیامبر اعظم و دیگر پیامبران الهی جسارت شود.

رئیس جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: اعضای سازمان کنفرانس اسلامی باید در برابر هجوم بی پروای دشمنان به هر یک از کشورهای عضو بایستند و کشورهای عضو باید به پشتیبانی یکدیگر و سازمان دلگرم باشند و در این زمینه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای هر نوع همکاری اعلام می نماید.

غ محمود احمدی نژاد در کنفرانس خبری در حاشیه اجلاس سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار پایتخت سنگال گفت: آمریکا تنها دشمن اسلام نیست بلکه دشمن تمام بشریت است.

وی در پاسخ به سوالی درباره عملیات نظامی آمریکا در خاورمیانه بویژه اسقرار ناوهای جنگی آمریکایی در نزدیکی سواحل لبنان گفت: این اقدامات نشان دهنده قدرت آنها نیست بلکه نشان دهنده ضعف آنها است.

وی خاطرنشان کرد، حمله به زنان و کودکان نشانه قدرت و اقتدار نیست.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه موضوع هسته ای ایران پایان یافته است، گفت اما دشمنی آمریکا و غرب با ایران همچنان ادامه دارد.

وی گفت تا جایی که مربوط به قانون است مناقشه درباره پرونده هسته ای ایران خاتمه یافته است اما دشمنی این کشورها(آمریکا و متحدین غربی وی) ادامه دارد.