آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
اقتصادی
۴

محرابیان در گفتگو با مهر:روند نزولی قیمت خودرو آغاز شد

وزیر صنایع و معادن اعلام کرد: به رغم افزایش قیمت محصولات جهانی بویژه قیمت بیش از 30 نوع کالای مرتبط با تولید خودرو در جهان، با همت خودروسازان ایرانی قیمت این محصول در بازار پرمصرف پایان سال کنترل شد و بسیاری از قیمتها نیز روند نزولی داشته است.

علی اکبر محرابیان در گفتگو با مهر افزود: در سال جاری در چند نوبت به دلیل افزایش تقاضا، خودرو در بازار غیررسمی با افزایش قیمت در برخی از محصولات مواجه شد که از اواسط سال با تشکیل کمیته ویژه نظارت بر کنترل قیمت کالاهای صنعتی در وزارت صنایع ومعادن، بر روی روند تولید و قیمت کالاهای صنعتی به ویژه کالاهایی که ارتباط فراگیر با زندگی مردم دارد برنامه ریزی شده است.وی تصریح کرد: بر این اساس، کنترل قیمت کالاهای صنعتی در بازار صورت گرفت و حتی در روزهای پایانی سال شاهد اثربخشی برنامه های این کمیته در روند قیمتها بودیم.

محرابیان گفت: برای کنترل قیمت تولیدات صنعتی در بازار بیشترین تمرکز بر روی افزایش تولید، گسترش شبکه توزیع، نظارت بر عرضه و قیمت،مبارزه با واسطه های موثر در افزایش قیمت و اعلام چندین نوبت فروش فوری خودرو بوده است.

وی ابراز امیدواری کرد با تلاش بیشتر خودروسازان، معدود محصولاتی که هنوز قیمت آنها کاهش نیافته نیز از قیمت متعادل برخوردار شوند.