آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
بین الملل
۲۱

مجلس صربستان منحل شد

رئیس جمهور صربستان مجلس نمایندگان این کشور را روز پنجشنبه منحل کرد و گفت: انتخابات عمومی پیش از موعد تا دو ماه دیگر برگزار شود.

به گزارش واحد مرکزی خبر از بلگراد، “بوریس تادیچ” بنا به درخواست رسمی دولت این کشور روز پنجشنبه با امضای دستور انحلال مجلس، تاکیدکرد انتخابات سراسری نمایندگان روز 11ماه مه (24 اردیبهشت87) برگزار شود.

وی براساس اصل 109 قانون اساسی و ماده 21 قانون ریاست جمهوری صربستان، مجلس ملی این کشور راکه درپی انتخابات اول بهمن سال گذشته برگزار شد، منحل کرد.

درپی بحران سیاسی صربستان، دولت ائتلافی این کشور به ریاست وویسلاو کوشتونیتسا که روز شنبه سقوط کرد، برای پایان دادن به اختلافات برسرکوزوو و روابط نزدیک با اتحادیه اروپا روز دوشنبه از رئیس جمهور به طور رسمی خواست مجلس را منحل کند تا به مردم بار دیگر فرصت داده شود خود درباره آینده کشورشان تصمیم بگیرند و این نمایندگان مردم هستند که با تکیه برآرای مردم سرنوشت کشور را رقم می زنند.

اختلاف بین احزاب حاکم که به سقوط دولت و انحلال مجلس این کشور منجر شد، از درخواست تصویب قطعنامه حزب رادیکال صربستان با داشتن بیشترین کرسی در مجلس و نداشتن قدرت در قوه مجریه بر سر مسئله کوزوو ناشی شد.