آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
بین الملل
۲۱

احسان اوغلو: مقامات اسرائیل باید محاکمه شوند

دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی از دادگاه کیفری بین المللی خواست مقامات اسرائیل را به سبب ارتکاب جنایت جنگی و حملات وحشیانه علیه فلسطینیها در سرزمینهای فلسطین محاکمه کند.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رویترز، اکمل الدین احسان اوغلو در نشست سران پنجاه و هفت کشور عضو سازمان کنفرانس اسلامی در سنگال تاکید کرد: اسرائیل همواره تلاش می کند با تشدید حملات و جنایتهای خودو اتخاذ برخی تصمیمات مانند احداث شهرکهای یهودی نشین روند صلح را به نابودی بکشاند. دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی یادآور شد، اوضاع در سرزمینهای فلسطین به سبب ادامه بحرانهایی که اسرائیل در روند صلح ایجاد می کند، بسیار اسف بار است.

وی خاطر نشان کرد سازمان کنفرانس اسلامی می کوشد، اسرائیل به سبب حملات و تعرضات وحشیانه علیه فلسطینیها و ارتکاب جنایات جنگی در دادگاه کیفری بین المللی محاکمه شود.

بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نیز در نشست سران سازمان کنفرانس اسلامی در داکار اظهار داشت اقدامات اسرائیل در استفاده افراطی و نامناسب از زور و توان نظامی خود منجر به کشتار شمار زیادی از غیر نظامیان فلسطینی از جمله کودکان و زنان شده است.

بان کی مون حملات اسرائیل را محکوم کرد و از مقامات تل آویو خواست حملات خود را علیه فلسطینیها متوقف کنند.

دبیر کل سازمان ملل متحد تصریح کرد: اسرائیل باید به قوانین بین المللی حقوق بشر پایبند باشد.

بان کی مون در همین حال حملات موشکی مبارزان فلسطینی به سوی شهرکهای اسرائیلی را محکوم کرد و توقف فوری این حملات را خواستار شد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در اجلاس سران کشورهای اسلامی اظهار داشت ملت فلسطین در بیت المقدس با حملات گسترده اسرائیل به منظور پاکسازی نژادی این منطقه روبرو هستند.