آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
صفحه آخر
۲۴

رئیس جهاد دانشگاهی:بودجه جهاد دانشگاهی کمتر از 20 درصد هزینه ها را تامین می کند

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: بودجه جهاد دانشگاهی از ابتدا بودجه کمی بوده است و کمتر از 20 درصد هزینه های جهاد را تامین می کند.حمیدرضا طیبی در گفتگو با فارس خاطرنشان کرد: بودجه جهاد دانشگاهی با حمایت مجلس شورای اسلامی برای سال 87 افزایش مناسبی پیدا کرد و حدود 44 میلیارد تومان در نظر گرفته شده است. وی اظهار داشت: بودجه جهاد دانشگاهی از ابتدا بودجه کمی بوده است و کمتر از 20 درصد هزینه های جهاد را تامین می کند بنابراین این افزایش بودجه هم برای فعالیت های این نهاد مناسب نیست.

رئیس جهاد دانشگاهی با بیان این مطلب که بودجه ای که به طور خالص به پژوهش اختصاص پیدا می کند خیلی کم است، افزود: درسال 86 کل بودجه ای که به پژوهش اختصاص داده شده بود، 1/6 میلیارد تومان بود و این عدد کفایت برنامه ریزی های ما را نمی کند. وی ادامه داد: امیدواریم که امسال بتوانیم این مبلغ را دو برابر کنیم.. ما توان جذب حداقل 80 تا 100 میلیارد تومان بودجه پژوهشی را در سال داریم و اگر این بودجه تامین شود تحولی عظیم در فعالیت های پژوهشی این نهاد رخ می دهد.

طیبی با اشاره به فعالیت های پژوهشی که در پژوهشکده رویان و پژوهشکده ابن سینا آغاز شده، گفت: زمینه کارهای پژوهشی جدیدی آغاز شده و با توجه به موفقیت های این پژوهشگران، با تامین بودجه حرکت خوبی که شروع شده را ادامه و به آن شتاب بیشتری خواهیم داد.