آرشیو شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۸۶، شماره ۶۳۸۹
شهرستان ها
۱۶

استاندار آذربایجان شرقی:اعتبارات هزینه ای آذربایجان شرقی 100 میلیارد ریال کاهش می یابد

استاندار آذربایجان شرقی گفت: اعتبارات هزینهای این استان در طول امسال بیش از 900 میلیارد ریال است که این رقم در سال جدید 100 میلیارد ریال کاهش دارد.

محمد کاظم معمارزاده در نشست نخبگان پژوهشی علوم پزشکی دلیل این کاهش را ملی شدن اعتبارات برخی از سازمان ها ذکر کرد و افزود: اعتبارات آموزش و پرورش و بنیاد شهید و امور ایثارگران نیز از بودجه ملی تامین خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشت: قانون ضرورت اختصاص بین یک تا چهار درصد اعتبارات هزینه ای ادارات و سازمان ها به پژوهش باید اجرایی شود.معمارزاده سپس اظهار داشت: پیشرفت کشور در پژوهش ها به طورعام و بخصوص در تحقیقات و پژوهش های علوم پزشکی چشمگیراست.

استاندار آذربایجان شرقی در توجیه این امر به وضعیت سفر در سال های اخیر توسط هموطنانمان برای انجام اعمال جراحی قلب به کشورهای اروپایی اشاره کرد و افزود: این اعمال اکنون به سادگی در داخل کشور قابل انجام هستند. معمارزاده همچنین با اشاره به غفلت های صورت گرفته در حوزه پژوهش کشور گفت: پایه و اساس پژوهش در کشور پژوهشگران هستند و باید توجه جدی و مستمر به آن صورت گیرد.

وی همچنین در جمع اعضای مجلس دانش آموزی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه جوانان ما باید از ابتدا یاد بگیرند که خرد جمعی را بر خرد فردی ترجیح دهند گفت: نباید از ارائه مدیریت ها به جوانان واهمه داشت.

معمارزاده با بیان اینکه دانش آموزان امروزی با دانش آموزان گذشته متفاوت هستند، افزود: مجلس دانش آموزی می تواند کارآمدی جوانان را تحقق بخشد.

وی اضافه کرد: افزایش وسایل ارتباط جمعی در دنیای بدون مرز کنونی ایجاب می کند تا جوانان کشورمان واکسینه شوند و حقوق خود را بشناسند.

معمارزاده با انتقاد از فعالیت سازمان های موازی با سازمان دانش آموزی اظهار داشت: اهداف این سازمان ها باید دستیابی به اهداف عالیه نظام اسلامی باشد.